A Porsche és az Audi rivalizálása az autós világ egyik legkülönlegesebb párviadala, amely a 2010-es években többek közt a Le Mans-i 24 órás versenyeken csúcsosodott ki – a két cég akkortájt még ötletes reklámokban is „üzengetett” egymásnak. Versenyfutásuknak érdekes színezetet ad, hogy mára mindketten ugyanannak a konszernnek (Volkswagen Csoport) a tagjai. Ez persze nem tartja vissza őket attól, hogy továbbra is megpróbálják meghaladni a másikat: most épp az Audi igyekszik azonos alapokra építve egy, a Porsche Taycannál „ütősebb” szuperkocsit megalkotni.
Adott tehát a J1 kódjelű villanyautó-platform, amely nyomán a Porsche nagyjából egy évvel ezelőtt előrukkolt története első saját tervezésű és gyártású, teljesen elektromos kocsijával, a Taycannal. Ha abból indulunk ki, hogy a stuttgarti székhelyű márkának ebben a meglehetősen viszontagságos évben is sikerült januártól júniusig eladni mintegy 4500 darabot, méghozzá 100 ezer dollár feletti belépőár mellett, akkor úgy fest, van olyan kereslet ezen a piacon, amire lehet alapozni.
Hamarosan azonban nem akármilyen riválist kap a Porsche csúcsmodellje, méghozzá „házon belülről”. Az Audi ugyanis a közelmúltban menetpróbákra bocsátotta az e-tron GT-t, amely ugyancsak a J1 platformra épül, azonban fejlesztésénél – már csak presztízsokokból is – törekedtek arra, hogy felülmúlja „mostohatestvérét”. Hogy ez sikerült-e, azt majd az idő eldönti, mindenesetre a nemrég nyilvánosságra hozott paraméterek elég meggyőzőek.
Fény derült egyebek mellett arra, hogy az e-tron GT RS változatába két villanymotor kerül, az első tengelyen lévő 238, a hátsó pedig 455 lóerős. A rendszerteljesítmény így számítások szerint nagyjából 590 lóerő lehet, de ezt az úgynevezett „overboost” (pillanatnyi túltöltés) funkcióval átmenetileg akár 637 lóerőre is lehet növelni. Ez alapján a 0-100 km/h-ig tartó gyorsulás nagyjából 3 másodpercet vehet igénybe, a végsebesség pedig a „megszokott” 250 km/h.
Az Audi az újratöltés nélkül megtehető hatótávot illetően 400 kilométerről beszél, de ez az „alapváltozatra” vonatkozik, a csúcsra járatott RS esetén a vonatkozó adat minden bizonnyal valamivel alacsonyabb lesz. A vételár kapcsán a sajtóértesülések 163 ezer dollárról (átszámítva mintegy 49 millió forintról) szólnak, ami alapján az Audi e-tron GT RS némiképp olcsóbb lehet leendő nagy riválisánál, a Porsche Taycan Turbónál.
Hamarosan kiderül, hogyan alakul a piacon a két nem akármilyen villanyautó párharca, mindenesetre az biztos, hogy az autórajongók csak profitálhatnak abból, ha a két patinás német gyártó a lécet egyre magasabbra emelve folytatja versenyfutását.