Aztán a kamionok... meg a buszok. A svéd gyártó nemrégiben mutatta be a 7900-as csuklós buszt, amelynek különlegessége a hibrid meghajtás.
Persze az nem újdonság, hogy a Volvo hibrid buszt dob a piacra, hiszen 2010 óta több mint ezer ilyen buszt adott már el, a 7900-as csuklós változatával azonban teljessé vált a kínálat.
A busz elődjéhez képest négy személlyel több szállítására alkalmas, azaz egyszerre 154-en utazhatnak vele. De nem ez a legfontosabb változás, hanem az, hogy a busz hátsó részében egy 5 literes, 240 lóerős dízelmotor található, a meghajtásba pedig besegít a 150 kilowattos elektromotor.
A 18 méter hosszú jármű meghajtásában egyszerre, vagy akár külön-külön is be lehet vetni a két motort, aminek gyakorlati haszna is van, ha már a buszmegállóban várakozókra gondolunk. Míg a busz az úton dízel-meghajtással közlekedik, a megállóba érkezéskor elektromos üzemmódra váltva szinte hangtalanul, minimális károsanyag kibocsájtással érkezhet meg.
Újdonság a Volvo 7900-assal kapcsolatban az is, hogy új légkondicionálót és fűtésrendszert szereltek a buszba, melyek tervezésekor szintén figyelembe vették a környezetbarát működést.