A magyar utakon is egyre gyakoribb látványt nyújtanak az MG vagy épp a BYD márkájú kocsik, de a Dongfeng és az Omoda emblémája sem teljesen ismeretlen már a hazai közlekedők körében. Európában a fentieken túl többek közt a Nio, az Xpeng, az Aiways és a Vinfast brandek is megvetették a lábukat a kínai gyártók közül, a sor pedig heteken belül egy újabb aspiránssal, a Changan vállalat alá tartozó Deepallal bővül. A villanyautókra szakosodott cég a minap egy németországi eseményen 3 modellje közelgő exportját is bejelentette, így itt az ideje, hogy az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében ejtsünk néhány szót a távol-keleti ország legújabb „európai próbálkozójáról” és annak terveiről.

A száraz hír annyi, hogy a mifelénk is ismerősen csengő nevű kínai BYD a Weibo közösségi oldalra feltöltött videóban bemutatta azt a töltőállomását és a hozzá tartozó, 1000 voltos, elektromos autókhoz készült architektúrát, amivel 5 perc töltéssel 400 kilométernyi hatótávot lehet összeszedni. A platformot egyelőre csak két kocsi tudja kihasználni, de ez majd nyilván megváltozik. Szintén friss, bár nem ennyire high-tech bejelentés, hogy további 30 helyen létesítenek ‒ jóval szerényebb képességű ‒ „villanykutakat” elektromos autók töltésére, úgyhogy az early adopterek élete ismét könnyebb lesz egy kicsit. A kérdés azonban továbbra is ugyanaz, amit már 10 éve nem tud senki megválaszolni: mikor lesz a teljesen elektromos autó azonos választás a robbanómotorossal a használati érték szempontjából? Az Automeister szervizhálózat friss bejegyzésében teszünk egy kísérletet a válaszra.

A Mercedes-Benz már az év elején, a 2024-es esztendőre vonatkozó eladási adatai ismertetésekor bejelentette, hogy rövidesen a márka történetének legnagyobb „termékoffenzíváját” indítja el, melynek első lépése a vadonatúj CLA premierje lesz. Ez a pillanat most érkezett el, a napokban ugyanis hivatalosan is bemutatták népszerű luxusautójuk harmadik generációját. Aki figyelemmel kíséri az iparág trendjeit, azt aligha éri váratlanul, hogy az egyelőre szedánverzióban leleplezett kocsi elsősorban elektromos modell lesz – másodsorban pedig hibrid. A már napvilágra került részleteket az Automeister szervizhálózat friss írásában igyekeztünk összefoglalni.

Vannak trendek, melyektől a járműgyártók egész egyszerűen nem tudják függetleníteni magukat, és ez a nagy volumenben termelő vállalatok mellett a teljesítményre és a vezetési élményre kihegyezett „rétegcégekre” is igaz. Az egyik ilyen tendencia a villanymotorok már-már „kötelező” beépítése, egy másik pedig a szabadidő-autós vonások „kényszeres” felvétele. Az Alpine egyszerre tenne eleget mindkét „elvárásnak” az A390 nevű modellel, amelyről a napokban közölték az első hivatalos – még álcázófóliás – fotókat. Ennek apropóján az Automeister szervizhálózat aktuális írásában az élesben a márka közelgő jubileumán debütáló újdonságról ejtünk néhány szót.

A közlekedés szabályait nem szokás csak úgy egyik napról a másikra változtatni. Ez azonban nem azt jelenti, hogy ne nyúltak volna hozzá a KRESZ-hez az utóbbi évtizedekben, sőt években is, de átfogó változtatásokra nem került sor. Épp ez okozta az egyre komolyabb ellentmondásokat a gyakorlat, az „élet” és a jog között. Életszerűtlen szabályokat pedig nemcsak betartatni, számonkérni nehéz, de az ilyen helyzetekben a kiskapuk száma is csak szaporodik. Az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében a közelmúltban napvilágot látott módosítási tervek kapcsán osztunk meg néhány gondolatot.

Az „aukció” szó hallatán sokak lelki szemei előtt alighanem előkelő hölgyek és urak jelennek meg, amint magasba emelt tárcsákkal licitálnak méregdrága festményekre vagy más műtárgyakra. Lévén, hogy ez egy autós oldal, sokan rávághatják, hogy egyes árveréseken különleges járművekért is késhegyre menő csaták alakulnak ki – ezúttal viszont még egy ennél is speciálisabb területről, a rendszámokról lesz szó. Az Automeister szervizhálózat friss cikkében egy a sajtót bejáró közelmúltbeli hongkongi aukció kapcsán a feláras hazai rendszámokkal kapcsolatos aktualitásokra is kitérünk.

Több mint két és fél éve annak, hogy a Chevrolet bejelentette a Blazer EV nevű tisztán elektromos szabadidő-autó érkezését, és már akkor beígérték a márka hagyományaihoz híven Super Sport, azaz SS névre keresztelt csúcsmodellt is. A típus fejlesztését azóta rengeteg minden hátráltatta – 2023 végén szoftveres gondok és az akkumulátor körüli problémák miatt egy időre le is állt a projekt –, de mostanra végre elkezdődhet a villany-SUV legerősebb verziójának forgalmazása is. Az Automeister szervizhálózat friss cikkében egyebek mellett kitérünk arra is, hogy a műszaki adatokat látva talán érdemes is volt egy „kicsit” várni a kocsira.

Lassan ideje hozzászokni, hogy a kínai Xiaomi immár járműveket is gyárt, és idővel ebben a szektorban is hasonló részesedést szeretne elérni, mint például az okostelefonok piacán. A pekingi székhelyű vállalat eddig két modellt mutatott be, és mindkettővel kapcsolatban friss hírek érkeztek a napokban. Jobb alkalom nekünk sem kellett, hogy az Automeister szervizhálózat aktuális írásában ejtsünk néhány szót az idővel vélhetően Európában is számottevő tényezővé váló Xiaomi-kocsikról.

Az autó nem kutya vagy macska, hogy be kelljen engedni a házba amikor 0 fok alá süllyed a hőmérő, de ezzel együtt nem árt néha gondolni arra, „fázik-e” vajon, és ennek milyen következményei lehetnek, amiket nyilván többen szomorúan megtapasztalhatták az utóbbi hetekben – és vélhetően a tél hátralévő részében is lesz még ilyenre példa. Az Automeister szervizhálózat aktuális cikkében tehát azt nézzük meg, milyen az, amikor egy kocsi fázik, és miért nem mindegy ez a gazdájának?