Mint korábban kiderült, két nagyon szűk esztendő után tavaly mintegy 13%-ot nőttek a magyarországi újautó-eladások, így különösen kellemetlenül érezhették magukat azoknak a márkáknak a vezetői, ahol ennek ellenére csökkenést regisztráltak. Közéjük tartozott az Opel is, amelynek értékesítései 2024-ben éves alapon csaknem 10%-ot estek vissza. A Stellantis konszern tulajdonában lévő német gyártó idén visszatérne a siker útjára, ennek jegyében pedig a napokban többek közt két vadonatúj szabadidő-autójuk hazai forgalmazásának kezdetét is bejelentették. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a Grandlandot és a Fronterát is igyekszünk röviden bemutatni.

Manapság, amikor az autós hírekben szereplő új modellek túlnyomó többsége tisztán elektromos és/vagy a SUV-ok kategóriáját erősíti, már-már felüdülés egy belsőégésű motorral felszerelt, vérbeli sportkocsi premierje – még akkor is, ha az átlagember aligha fog vele élőben találkozni az utakon. Kétségkívül ilyen a tavaly jókora frissítésen átesett Aston Martin Vantage is, amelynek a minap mutatták be hivatalosan a nyitott tetejű változatát. A könnyű megjegyezhetőség kedvéért Aston Martin Vantage Roadster névre keresztelt jármű lesz az Automeister szervizhálózat friss cikkének főszereplője.

Ezekben a napokban tartják a fogyasztói elektronikai iparág legjelentősebb nemzetközi kiállítását, a Las Vegas-i CES-t. A rangos eseményen az autós világ is képviselteti magát, ami abból a szempontból nem meglepő, hogy napjainkban a járművek is egyre inkább „okoseszközökké” válnak. A Honda ilyen téren az élvonalba tartozik, a japán gyártó pedig a Sony-val közösen fejlesztett Afeela nevű villanyautó mellett a már tavaly belengetett 0 Series modellcsalád tagjainak új prototípusait is megmutatta a szerencsejátékok amerikai fővárosában. Ez utóbbi kocsikról szól az Automeister szervizhálózat mostani cikke.

A 2024-es év is bővelkedett a különböző szuper-, sőt hiperautók premierjeiben, amelyeknél napjaink trendjeinek megfelelően egyre inkább az elektromos hajtás vált sztenderddé, de azért akadtak kivételek is. Az elképesztő teljesítményadatokkal (és igencsak borsos árcédulával) rendelkező járművek szerelmesei szerencsére már most biztosra vehetik, hogy 2025-ben is lesz miért böngészniük az autós világ híreit, a legtöbb gyártónál ugyanis már „ott van a csőben” a következő csúcsmodell. Ezekből a rövidesen leleplezésre és/vagy piacra dobásra kerülő remekművekből emelünk ki néhányat az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében, természetesen a teljesség igénye nélkül.

December 6-án, Miklós napján, midőn e sorokat képernyőre vetem, épp szakad odakünn a hó. Mert a globális felmelegedés persze nem úgy néz ki, ahogy azt Móricka elképzelné, vagyis hogy olyan, mint régen vagy eddig, csak kicsit melegebb. Nem, a felmelegedés a nyáron aszály és kánikula, áprilisban fagyhullám, szeptemberben áradás, télen meg hol szakadó hó vagy eső, hol 16 fok meleg és árvizek, illetve mindezen események és időpontok szinte tetszőleges párosításai.

A tisztán elektromos autók térhódítását látva – amely egyelőre azért a gyártók modellpalettáján gyorsabban zajlik, mint a járműeladások terén – egyre többen teszik fel a kérdést: mi lesz ebben az új villanykorszakban azokkal, akik a valódi vezetés élményét keresik? Nos, akiknek volt már szerencséjük beülni az idén debütált Cupra Born VZ-be, azok szerint a spanyol márka ferdehátújának legerősebb verziója a „jól kezelhető sportosságra” vágyóknak is elismerést csalhat az arcukra. Az év egyik legizgalmasabb újdonsága a napokban Magyarországon is elérhetővé vált, ennek apropóján az Automeister szervizhálózat legfrissebb bejegyzésében összegyűjtöttük, mit érdemes tudni a VW ID.3 izmos rokonáról.

A friss statisztikák szerint Magyarországon idén (október végéig bezárólag) az újonnan eladott személyautóknak már több mint a fele valamilyen hibrid típus volt. Mindez a különböző technológiák előnyei mellett annak is köszönhető, hogy maguk a gyártók is – többek közt hogy megfeleljenek a szigorodó károsanyag-kibocsátási normáknak –egyre több ilyen modellt kínálnak, méghozzá igyekezetük szerint elérhető áron. Az Automeister hálózat szervizeinél természetesen követjük a trendeket, ennek megfelelően szakembereink a hibrid járművek terén is jelentős szakértelemmel és naprakész tudással rendelkeznek. Emiatt a hibrid kocsik változatairól is hosszasan tudnánk értekezni – de most csak egy rövid összegzésre törekszünk. Bízunk benne, hogy mindez sokaknak segít eligazodni a fogalmak és a rövidítések útvesztőjében!

A napokban kihirdették a nagy presztízsű Európai Év Autója díjra esélyes kocsik szűkített, immár csak héttagú listáját. A végső esélyesek közt az autóipar tendenciáit elnézve nem meglepő módon négy (és fél) tisztán elektromos modell van, illetve szintén a papírformának megfelelően mindössze egyetlen olyan jármű jutott be a döntőbe, amit még nem ért utol valamilyen mértékben a „SUV-láz”. Az Automeister szervizhálózat legújabb bejegyzésében röviden bemutatjuk a jelölteket, ami alapján mindenki megteheti a tétjeit, vajon melyikük lép az előző győztes Renault Scenic E-Tech örökébe.

Tavaly év végén mutatta be a Toyota az FT-Se névre keresztelt koncepcióautóját, amely egy igencsak tekintetvonzó, kétajtós kupé érkezését vetítette előre. Azóta számos pletyka napvilágot látott a leendő sportkocsival kapcsolatban, és még a jól értesült külföldi szakértők sem voltak biztosak abban, hogy a járművet végül belsőégésű- vagy elektromos motorral felszerelve köszönthetjük-e az utakon. Nos, a friss médiainformációk szerint úgy fest, a japán óriásvállalat mindegyik tábornak kedvezni fog, ugyanis kétféle hajtáslánccal is elkészíti a legerősebb Supránál is izmosabbnak ígérkező típust. Ennek megfelelően az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében mindkét változat már ismertté vált részleteire kitérünk majd.