Bár a divat, a korszellem vagy hívjuk bárminek, lassan 20 éve elsöpörte az egyterűek királyságát, a vásárlóerő és ezzel együtt a kínálat mégis mintha fokozatosan visszatalálna a kategóriához. Erről a talán csak látszólag kikopóban lévő szegmensről szól az Automeister szervizhálózat aktuális írása.

Az ember azt hinné, hogy ha egy gyártó előrukkol egy több mint 1900 lóerős hiperautóval, akkor azzal legalább egy kis ideig megelégszik, és a „teljesítményhajszolás” helyett más irányban keresi a fejlődés útját. A horvát Rimac vállalatnál azonban nem így gondolkodtak, a nagyjából két éve bemutatott Nevera nevű modelljüknek ugyanis most itt egy még erősebb változata, a Nevera R! A négy villanymotor által hajtott, kétajtós kupé elődjénél is szédületesebb számokat produkál – többek közt ezekre térünk ki az Automeister szervizhálózat mostani cikkében.

Nem kapkodták el az európai országok a 2024-es esztendő első felére vonatkozó gépkocsieladási statisztikáik összesítését, de a napokban azért megérkeztek az adatok. Ezek alapján a kontinens legtöbb példányban eladott új járműve idén január és június közt a Dacia Sandero (képünkön) volt. Nyugodtan mondhatjuk, a román hátterű márka városi kisautóját nem mi magyarok repítettük az első helyre, nálunk ugyanis a top50-ben sem találkozunk a nevével. A frissen közölt számokkal kapcsolatos további érdekességekből szemezgetünk az Automeister szervizhálózat aktuális cikkében.

Sokak rémálma, amikor nyáron be kell szállni a hosszú órák óta a tűző napon parkoló autóba, a fullasztó érzésen pedig a különböző légkondicionáló berendezések bekapcsolása is csak némi „késéssel” enyhít. Ezek után nem csoda, hogy az autógyártók is igyekeznek megoldást találni a járművek belső tereinek hűvösebben tartására. Az egyik friss innováció ilyen téren a Nissané, amely a napokban jelentette be, hogy a Radi-Cool nevű vállalattal karöltve kifejlesztett egy festéket, amely a tesztek alapján jelentős mértékben csökkenti az azzal bevont kocsik hőmérsékletét. Az Automeister szervizhálózat aktuális cikkében az idővel akár a szériamodellek „bevonataként” is megjelenő újdonságról ejtünk néhány szót.

Vannak a bal sarokban a veteránosok, akik szerint a legjobb, legszerethetőbb autókat mindig 30-50 éve gyártották. Amikor bejött az önindító, akkor ők valószínűleg a kurblit sírták vissza, az elektronika korában a háztáji szerelhetőséget, a szervók érkezésekor a „gépszerű, direkt érzést”. Nekik minden új autó „műanyag”, élettelen, „szintetikus”. A jobb sarokban azok, akik, ha csak tehetik, mindig a legújabb kocsikkal járnak, vagy ha ezt nem tehetik, minden autót „leöregeznek”, ami 5 évnél idősebb. Az autós társadalom minden tagja e két kategória között áll vélekedés szempontjából. A közös bennük, hogy döntéseiket elsősorban érzelmi alapon hozzák meg, hasonlóan a márkahívőkhöz és más hitéleti ügyekhez. Az Automeister szervizhálózat legújabb bejegyzésében elgondolkodunk, rajta, mi ebben az igazság.

Alig néhány hónapja került sor a Mini Aceman hivatalos bemutatására, a BMW Csoport égisze alá tartozó brit márka tisztán elektromos crossovere pedig már meg is érkezett Magyarországra. A kétféle kivitelben, négy különböző felszereltségi szinten rendelhető, ötajtós, kompakt szabadidő-autó iránt nagy reményeket táplál a vállalat – bár nagy kérdés, mennyire érinti érzékenyen a típust a frissen bejelentett európai uniós piacvédelmi intézkedés. Az Automeister szervizhálózat mostani írásában a kocsi már ismert részletei mellett erre is kitérünk.

Drasztikus lépésre szánta el magát az Európai Unió a kontinens autógyártóinak védelmében. Az Európai Bizottság minimum 17,4, de akár 37,6 százalékos extra vámot vetett ki a Kínából érkező elektromos járművekre, amit az érintett vállalatoknak a már korábban hatályban lévő 10%-os vámon felül kell megfizetniük. Az Automeister szervizhálózat friss írásában a konkrétumok mellett a döntés rövid- és hosszú távú hatásait is igyekszünk feltérképezni.

Az autók összehasonlításának egyik bevett módszere a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsuláshoz szükséges idő megadása, míg a sportosság szempontjából feljebb pozícionált modellek esetén olykor a 0-200 km/h-s sprintre vonatkozó adatot is feltüntetik. A 0-300 km/h-s, pláne a 0-400 km/h-s idő viszont már tényleg csak a „legőrültebb” hiperautók terepe – pont, amilyen a Koenigsegg Jesko Absolut! A kétajtós, extrém sportkocsi a napokban állított fel világrekordot az utóbb említett kategóriában, a közeljövőben pedig egy ennél is vonzóbb csúcsra törne. Az Automeister szervizhálózat aktuális cikkéből egyebek mellett az is kiderül, pontosan milyen további célt tűztek ki maguk elé a svéd luxusgyártónál.

Meglehetősen hatásosra sikerült a vadonatúj Audi RS Q8 performance nevű kocsi belépője, a napokban bemutatott szabadidő-autó ugyanis a valaha volt leggyorsabb időt futotta a legendás Nürburgring-Nordschleife versenypályán a szériagyártású SUV-ok mezőnyében. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a friss bejelentés és rekord apropóján röviden összegyűjtöttük, mit érdemes tudni az ingolstadti vállalat legerősebb divatterepjárójáról!