Amikor bő húsz esztendővel ezelőtt megszületett a Cadillac Escalade, a rossz nyelvek azt egész egyszerűen egy „átemblémázott GMC Yukon Denalinak” bélyegezték. Azóta sok víz lefolyt a Dunán (vagy, hogy stílszerűek legyünk: a Mississippin), a General Motors prémiummárkájának legnagyobb szériamodellje pedig mára megtalálta azt az egyedi karaktert, amihez egyetlen vetélytársa sem hasonlítható. A napokban bemutatott ötödik generáció a jól megszokott luxus mellett vadonatúj megoldásokkal is operál.

A napokban több olyan új autó híre is bejárta a világsajtót, amelyek látványterveit nézve mifelénk is sokan elismerően csettinthettek. Kicsit továbbolvasva aztán szembesülni kellett azzal, hogy a Skoda Vision IN, a Volkswagen Taigun vagy a Kia Sonet – ebben a formában legalább is – jó eséllyel nem lesz kapható Európában. Mindegyikük az indiai piacra készül, ami jól jelzi, hogy számos gyártónak vannak nagyratörő tervei a jelentős potenciált rejtő országban.

Ha csak annyit hallanánk, hogy „megdőlt az autós magassági világrekord”, bizonyára volna olyan, akinek a lelki szemei előtt egy „zsiráfszerű négykerekű szerzet” jelenne meg. Ezúttal azonban a magasságot a tengerszint felett kell érteni: egy Mercedes-Benz Unimog a napokban 6694 méterre jutott fel az Andok vonulataiban, újabb bizonyítékát adva ezzel az eddig is nagyra tartott off-road képességeinek.

Amikor a Tesla a tavalyi esztendő végén bemutatta teljesen elektromos pick-upjának, a Cybertrucknak a prototípusát, világos volt, hogy a minden téren formabontó jármű jókora hullámokat idéz majd elő az autós világban. Arra viszont kevesen gondoltak, hogy hamarosan megérkezik az oroszok „válasza” is, méghozzá egy átalakított UAZ-469-es képében. A napokban aztán ez is megtörtént…

Még egy év se telt el azóta, hogy a Ford bejelentette, a Kuga modelljeik motorkínálata hibrid hajtással bővül, de úgy fest, a lépés bejöhetett, hiszen egy friss hír szerint az alternatív technológiát máris bevetik újabb típusoknál. A választás a Galaxy-ra és az S-Max-ra esett, ami sokakat meglepett, hiszen a legtöbb gyártó mostanság egyre kisebb szerepet szán az ezekhez hasonló, nagyobb méretű egyterűeknek, a Ford azonban a mostani befektetéssel jelezte, még jó ideig a palettáján akarja tartani őket.

Harmadik alkalommal nyerte meg a világ leghíresebb tereprali viadalát, vagyis a Dakart a spanyol Carlos Sainz. Az újabb győzelmet egy Mini Buggy volánja mögött aratta, amely a korábbi hagyományokkal szakítva hátsókerék-meghajtással futott. Az idei verseny szokatlanul szoros csatát hozott, és minden szempontból a sokoldalú pilótákról szólt.

Bár néhány hete már 2020-at írunk, megszokhattuk, hogy számos, az előző évre vonatkozó összesítés csak ilyentájt, azaz az új év első hónapjában lát napvilágot. A közismert törésteszteket végző Euro NCAP szervezet is csak a minap tette közzé, vizsgálatai szerint melyek voltak a legbiztonságosabb autók a tavalyi esztendőben. Az abszolút győztest látva pedig idehaza is van ok a büszkeségre!

Abban semmi újdonság nincs, hogy a környezetvédelem fokozatosan egyre nagyobb szerephez jut napjainkban, ami alól természetesen az autós világ sem lehet kivétel. Ennek megfelelően a 2020-as esztendő legelején rögtön jókora ízelítőt kaphattunk abból, hogy az előttünk álló év (vagy inkább korszak) a túlságosan környezetszennyező járműveknek való hadüzenetről szól majd – legalább is több a napokban közzétett hír is erre utal.