Minden idők legerősebb sorozatgyártású, négyajtós Mercedeseként harangozták be a GT 63 S E Performance-t, amely rövidesen Magyarországon is elérhető lesz, az ára pedig már most napvilágot látott. A plug-in hibrid kocsitól a tisztán elektromos hatótávot illetően nem érdemes sokat várni – a teljesítmény terén viszont annál inkább! Lássuk, milyen paraméterekkel igyekszik a kupé méltó előfutára lenni a márka új korszakának!
Mi tagadás, a memóriát próbára tevő nevű Mercedes-AMG GT 63 S E Performance meglehetősen jó alapokra építkezik, hiszen a GT 63 S-ben már bizonyító 4.0 literes, V8-as biturbó benzinmotor került bele. A nagy különbség, ahogy arról a jobb hátsó lámpa alatt elhelyezett csatlakozóaljzat is árulkodik, hogy az E Performance kivitelben egy 204 lóerős és 320 Nm-es, a hátsó tengelyt hajtó villanymotor is helyet kapott.
A rendszerteljesítmény így a hivatalos adatok szerint 843 lóerő, amihez 1470 Nm-nyi csúcsnyomaték társul. Házon belül ennél csak a tervek szerint 275 példányban készülő AMG One esetén láttunk jobb számokat. A fenti mutatóknak hála az E Performance kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, de a 200 km/h eléréséhez sincs szüksége 10 mp-re. A végsebesség a Mercedes közlése alapján 316 km/h.
A hazai autópályákon engedélyezett 130-as tempót elektromos üzemmódban is tudja hozni az autó, a 6,1 kWh-s akkumulátora azonban mindössze 12 kilométernyi villanyhatótávot tesz lehetővé, ami azt is jelenti, hogy a jelenlegi magyar szabályozás értelmében nem jogosult zöld rendszámra – ahhoz ugyanis önerőből legalább 25 kilométert kell tudni megtenni emissziómentesen.
A Mercedes-AMG GT 63 S E Performance jelen állás szerint áprilisban kerülhet Európa útjaira. Németországban mintegy 197 ezer eurós (azaz 69,6 millió forintos) indulóárról hallani, extrákkal felszerelve pedig már majdnem annyit kóstál hazájában, mint a V12-es motorral felszerelt Maybach S680. Friss sajtóhírek szerint nálunk nagyjából 78 millió forintos alapáron érkezhet az újdonság a kereskedésekbe.
A bivalyerős luxushibrid érkezésének időzítése elég stílszerű, ugyanis a vállalatnál épp a napokban jelentették be, hogy a Daimler nevet maguk mögött hagyva Mercedes-Benz Csoportként működnek tovább, ezzel párhuzamos pedig minden eddiginél jobban fókuszba helyezik a prémiumkategóriás személyautókat és minibuszokat. A stratégiaváltás részeként a cég teherautó-gyártó üzletága Daimler Truck néven önállósult, a Mercedes-Benz Csoportnál pedig főként a jól jövedelmező AMG, Maybach vagy épp EQ brandekre koncentrálnak majd.