Crossover szabadidő-autóként (CUV) definiálja a Hyundai legújabb elektromos kocsiját, amely a néhány hónappal ezelőtti világpremier után a napokban Magyarországon is elérhetővé vált. A meglehetősen szokatlan, de mindenképp figyelemre méltó designnal rendelkező autó az Ioniq 5 nevet kapta – de ne ijedjen meg senki, nem „aludtuk át” az előző 4 modell bemutatását, a dél-koreai márkánál az 5-ös számmal indul az új brand karrierje.
Ehhez azért tegyük hozzá, hogy Ioniq néven már 2016 óta forgalmaz kocsikat a Hyundai, köztük egy teljesen elektromost is, amelyből mostanáig mintegy 40 ezer került Európa útjaira. A gyártónak persze, összhangban a jelenkor trendjeivel, ennél jóval merészebb tervei vannak „villanyvonalon”, úgyhogy tavaly augusztusban önálló divízióvá emelte az Ioniq-ot – ennek a legelső saját terméke a frissen debütáló CUV.
Ami az Ioniq 5 méreteit illeti, a maga kereken 3 méteres tengelytávjával, 4,635 m-es hosszával, 1,89 m-es szélességével és 1,605 m-es magasságával büszkén húzhatná ki magát a „valódi” SUV-k táborában is. A csomagtere 531 literes, ami a hátsó üléssor ledöntésével 1600 literre növelhető, és ehhez jöhet még egy a villanyautóknál egyáltalán nem szokatlan, kisebb (24-57 literes) elülső pakolórekesz.
A kocsi a hivatalosan közölt adatok szerint 58 vagy 72,6 kWh-s akkumulátorral érhető el, mindkét verzió rendelhető hátsó- és összkerékhajtással is. Teljesítmény szempontjából a csúcsot így a nagyobb aksival szerelt, összkerekes variáció jelenti, amely 306 lóerőt és 605 Nm-es nyomatékot tud, és 5,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. A végsebesség valamennyi típus esetén 185 km/h.
Hatótávolságot egyelőre csak a 72,6 kWh-s, hátsókerekes Ioniq 5-höz árult el a Hyundai, ott WLTP-szabvány szerinti 480 km-rel számolnak. Az akkumulátor az ígéretek szerint kevesebb mint 20 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra (800 V-os, 220 kWh-s töltővel), de 100 km-nyi hatótáv akár már 5 perc alatt is nyerhető. Érdekesség, hogy az autóhoz kérhető napelemekkel felszerelt tető is, ami – megfelelő körülmények esetén – akár évi 2000 további „ingyen” kilométer megtételét is lehetővé teheti.
Az Inoiq 5 alapára a friss bejelentések alapján 15 millió forint, a minden extrával felszerelt First Edition pedig 21 millió forintot kóstál majd. A Hyundai közben már most jelezte, mindez csak az első nagy lépés a villanyoffenzíva terén: jövőre érkezhet az Ioniq 6 középkategóriás szedán, 2024-re pedig várhatóan elkészül az első „igazi” elektromos SUV-jük is, amely a sort folytatva Ioniq 7 néven futhat majd.