Azt eddig is sejtettük, hogy a 2022-es év a nagy változásokról szól majd a Formula–1-ben, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig a minap egy újabb – sokat bírált – szabály módosítását is bejelentette. Közben az is egyre inkább kirajzolódik, hogyan fog kinézni az egy hónap múlva kezdődő szezon rajtrácsa, hiszen két kivétellel már minden csapat leleplezte idei versenygépét – természetesen abban a reményben, hogy a kilátásban lévő nagy átalakulásnak a nyertesei közé kerül majd.
A sokáig emlékezetes utolsó futam mellett talán az esőáztatta Belga Nagydíj váltotta ki a legnagyobb visszhangot az előző F1-idényben: a pilóták mintegy háromórányi várakozás után két kört tettek meg a biztonsági autó mögött, így végül a szabályok értelmében lehetett fele pontokat osztani, amit rengetegen igazságtalannak tituláltak. Úgy fest, mindez hallgató fülekre talált, az FIA friss döntése értelmében ugyanis idén már nem fordulhat elő hasonló.
Az új szabály szerint a versenyzők csak akkor kaphatnak pontokat, ha sikerül legalább két, „normál” kört megtenni. Innen felfelé pedig különböző sávokat jelöltek ki, a versenytáv kevesebb mint 25%-ának teljesítésekor például csak az első 5 kap pontot 6-4-3-2-1 leosztásban. Ahhoz, hogy a szokásos pontozást lehessen alkalmazni, legalább a tervezett körszám 70%-át le kell tudnia a mezőnynek. A további változások közé tartozik, hogy a sprintfutamokon (melyekből 2022-ben is 3 lesz) az eddigi top 3 helyett már az első 8 helyezettet pontozzák (8-at kap a győztes).
Az igazán nagy fordulópontot azonban a technikai szabályok módosításától várják, melyek leginkább azt a célt szolgálják, hogy több csatát, előzést lássanak a nézők. Ennek érdekében például a szárnyak átszabásával a hátulról érkezők sokkal kevesebb leszorítóerőt veszítenek majd, ahogy közel érnek az előttük haladóhoz. A szorosabb küzdelmeket az aerodinamikai változtatások mellett a költségvetések körüli szigorításokkal, azaz a feltételek (lehetőség szerinti) egyenlővé tételével is elősegítené az FIA.
Az első 2022-es futamra március 20-án, Bahreinben kerül sor, a bajnokság pedig jelen állás szerint rekordnak számító, 23 nagydíjból áll majd. A Hungaroringre július utolsó hétvégéjén érkezik a száguldó cirkusz, a fináléra pedig a futball-világbajnoksággal való „ütközést” elkerülendő az előző évben látottnál korábban, november 20-án kerül sor, Abu Dhabiban. Ez idő tájt már a legtöbb csapat, így a szokásos vörös mellett meglehetősen sok fekete festéssel operáló Ferrari, a korábbi tervekkel ellentétben a Honda-motor mellett kitartó Red Bull és a fényezését illetően újra klasszikus „ezüstnyíllá” avanzsáló Mercedes is bemutatta új autóját. Február 21-én pedig az Alpine-ról, majd február 27-én, utolsóként az Alfa Romeóról is lehull a lepel, és elkezdődik a végső visszaszámlálás „a piros lámpák kialvásáig”.