Az Audi 2018-ban nemcsak az e-tront mutatja be, új modellekkel is előáll. Az új A7 után az újgenerációs A6, a teljesen elektromos e-tron és a Q8 is bemutatkozik majd.
A tisztán elektromos Audi e-tron Vision Gran Turismo tanulmányautóval az Audi egy különleges formában varázsolta kézzel fogható élménnyé az elektromos mobilitást. Az eredetileg kizárólag a PlayStation 4 gépek virtuális versenyeire kifejlesztett versenyautót az Audi a valóságban is megépítette a Formula-E sorozat számára. Az április 14-én, Rómában megrendezett versenyen az Audi e-tron Vision Gran Turismo versenytaxiként lépett pályára.
Az előgyártási központ munkatársai mindössze 11 hónap alatt fejlesztették ezt az egyedülálló autót, a mintát hozzá pedig a „Gran Turismo” Playstation játékban szereplő Audi e-tron Vision Gran Turismo szolgáltatta. A milliós darabszámban értékesített játék már régóta kultikus szerepet tölt be világszerte a Playstation rajongók körében. Az Audi közel 20 éve dolgozik együtt a Sony és a „Gran Turismo” játékot jegyző Polyphony Digital csapatával.
Az Audi tudatosan alkalmazta a legendás Audi 90 quattro IMSA GTO formatervének elemeit és színeit. A népszerű versenyautó 1989-ben lenyűgözte az észak-amerikai IMSA-GTO versenysorozat nézőit olyan pilótákkal a volánnál, mint Hans-Joachim Stuck, Walter Röhrl, Hurley Haywood és Scott Goodyear. A könnyűszerkezetes építésmód és a quattro hajtás különleges párosához egy erőteljes öthengeres turbómotort illesztettek a tervezők, amely abban az időben messze megelőzte a korát.
Az Audi e-tron Vision Gran Turismo szintén állandó összkerékhajtással készül, itt azonban egy tisztán elektromos, változtatható erőelosztású e-tron quattro összekerékhajtás áll a vezető rendelkezésére. Az egyenként 200 kW teljesítményre képes három elektromos motor szinte repíti az autót. Kettő közülük a hátsó tengelyt hajtja, egy elektromotor pedig az első tengelynél található, működésükhöz pedig a jövőbeli Audi e-tron egyedi alkatrészeit alkalmazták. A rendszer összteljesítménye 600 kW (815 lóerő). Az elektromos modell saját tömege 1 450 kg, egy lóerőre pedig 1,78 kg súly jut, ideális, 50-50 százalékos tömegeloszlás mellett. Az Audi e-tron Vision Gran Turismo álló helyzetből kevesebb, mint 2,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre.
A futurisztikus versenytaxi minden európai Formula-E versenyen szerepel majd és számos más rendezvényen is találkozhat vele a közönség. A kormánya mögött pedig a korábbi DTM pilóta, a svájci Rahel Frey vagy a Le Mans-i bajnok olasz Dindo Capello foglal majd helyet.