Igazi csajos autó: Kínában a Mini-vásárlók 80 százaléka nő

Igazi csajos autó: Kínában a Mini-vásárlók 80 százaléka nő
A Mini-tulajdonosok 80 százaléka Kínában nő, derült ki egy nemrég készített felmérésből.

Ennyire egyetlen autómárkát sem kedvelnek a nők a kínai piacon kapható járművek közül, ám a BMW, a Mini gépkocsimárka tulajdonosa úgy tűnik, nem örül ennek és mihamarabb szeretnék a férfiak körében is népszerűvé tenni a kisautót. Már tettek is lépéseket annak ügyében, hogy több férfi vásároljon Minit: szerveznek kirándulást Tibetbe Mini-karavánnal, de a márkaboltokban biliárdasztalokat is elhelyeztek, hátha a férfiasnak ítélt sport több vásárlót hoz az erősebb nem képviselői közül.

De miért is nem örül a márkát birtokló BMW vezetősége a női vásárlók magas számának? Az ok egyszerű: elsősorban azért, mert a sok női tulajdonos miatt a maradék 20 százalék férfi vásárló is lemorzsolódhat majd, és a Mini Cooper női autóként lesz elkönyvelve egész Kínában - ami valljuk be, egy elég széles piac... És nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a nők között is vannak olyanok, akik nem szeretnék, hogy egy tipikusan női márkával azonosítsák őket az ismerősök és az ismeretlenek egyaránt.

A Mini számára a kínai a világon a negyedik legnagyobb piac, ezt az Amerikai Egyesült Államok, Nagy-Britannia és Németország előzi meg. Kínában a Mini konkurenciájának a Smart, a Fiat 500-as és a Volkswagen Beetle számít.

Persze a Mininek nincs egyelőre félnivalója a piaci ellenfelektől, hiszen Kínában 18 százalékkal nőtt az autóik eladása az év első öt hónapjában az előző év ezen periódusához képest, elérve a 11400 kiszállított személygépkocsit. A kínai autópiac egyébként az év első öt hónapjában 11 százalékkal nőtt, a Mini pedig veri a Smart és a Fiat eladásait.