Az idei Tokio Auto Show is tartogat meglepetéseket az autók szerelmesei számára. A Nissan egy nagyon különleges, sportos, kétajtós koncepcióautóval rukkolt elő az idei tokiói autószalonon. A Nissan IDx első ránézésre a legendás sportautókat idézi fel bennünk, azonban mégis modern, futurisztikus. Az autógyártó vezető designere, Satoru Tai elismerte, olyan sikeres modellek inspirálták a Nissan IDx megtervezését, mint a Datsun 1600, a Nissan Skyline, vagy a Laurel az 1960-as, 1970-es évekből.
A Nissan tervezői azonban nem csak a szemet kívánták elvarázsolni, de a szívet is. Ezért olyan opciókkal látták el az autót, amelyek véleményük szerint el fogják bűvölni a XXI. század új kommunikációs csatornáihoz és közösségi médiafogyasztásra szokott vásárlóit. Az autó, mint mondják, a közösségi média, a Bluetooth, az internet és a navigáció egy ideális kombinációját kínálja fel.
A Nissan designerei úgy vélik, hogy az 1995 után születettek, vagyis a Z generáció fiataljai teljesen új kihívások elé fogják állítani az autók tervezőit, ez a korosztály ugyanis nem tudja elképzelni a mindennapjait világháló nélkül. Ugyanakkor, ez a korosztály kezdi elveszíteni az érdeklődését autós világ iránt, amit szerintük egyértelműen csak hasonló, innovatív megoldásokkal lehet megváltoztatni.