A Mercedes háza tájáról ritkán jönnek vérpezsdítő hírek, még akkor is, ha mindenféle autóból gyártanak közel tökéletest, legyen szó utazószedánokról, terepjárókról, vagy bármilyen haszongépjárműről. Aztán időnként a legnagyobb múltú márka gurít egyet, amivel letarolja a saját, konzervatív imázsát. A Vision Urbanetic platform ilyen.
Akinek még vannak emlékei a gyerekkori, legózásról, az tudja: egy síklapra és 4 kerékre bármilyen járművet fel lehet építeni, különösen, hogy a játékautó-építést nem korlátozzák olyan „apróságok”, mint a valódi kocsik tervezőit, például kormány, pedálsor, futómű, műszerfal, motortér, hogy csak néhányat említsünk. A Mercedes Vision Urbanetic pont ezt kínálja a felépítménygyártóknak. A valamivel több, mint 5 méteres jármű egy sík padló a sarkában 4 kerékkel, és az elejében egy nem túl nagy púppal. Mivel teljesen önvezető, nincs szükség az emberi igényekhez létrehozott kezelőszervekre, az elektromos hajtás kis helyigénye pedig a motorteret váltja ki, míg az akkumulátorok már-már megszokott módon a padlóban vannak.
Emiatt marad egy 3,7 méteres, szabadon variálható tér, amire a felépítmények akár automatikusan, robotokkal cserélgethetők is a pillanatnyi igényeknek megfelelően. Ezt talán így nehéz elképzelni. Gondoljuk el inkább azt, hogy egy városban semmilyen szárazföldi jármű nincs, csak egy hatalmas, okos garázs, tele Vision Urbanetic platformokkal és sok-sokféle felépítménnyel. Ebbe a garázsba futnak be a város különböző pontjairól az igények.
Egy raktárból el kell vinni valamit, így az automata feltesz egy alvázra egy teherfelépítményt, amiben elfér 10 szabvány raklap, és már indul is a címre. Valaki más messzire utazna másodmagával, az ő háza elé 10 perc alatt begurul egy jármű, amiben két ember nemcsak utazhat, de akár fekhet, aludhat, TV-t nézhet. Az iskolából a 2/b tanulmányi kirándulásra menne, ők létszámtól függően kapnak 1,2, vagy 3 kisbuszt, egyenként 12 férőhellyel. Ugyanígy indulhat a hűtőkocsi, a mentő, vagy bármi más. A járművek kommunikálnak egymással (pl. mindig utat engednek a mentőnek, már akkor tudnak róla hogy jön, amikor szabad szemmel még nem is látható), de a raktári és iskolai szoftverrel is, úgyhogy mindenhova pont annyi jármű indul, amennyire szükség van. Nem kell parkolóhely, nincs dugó, csak csend, biztonság, mosolygós emberek. Így már el lehet képzelni, ugye?
Aki pedig a vezetés élményére vágyik, az menjen a versenypályára, a hegyekbe vagy a sivatagba, speciálisan erre kialakított járművekkel, mindenki más hívjon egy Vision Urbanetic szerű közlekedőedényt. Sajnos a szép, jövőhöz még sok minden hiányzik, de a Mercedes megmutatta; rajtuk nem múlna az ügy.