Íme, a leggyorsabb SUV a világon
Az elmúlt évek a szabadidő-autók elképesztő mértékű felfutását hozták, így nem csoda, hogy a különböző cégek ebben a szegmensben is elkezdték hajszolni az új és új rekordokat. Most épp a német Brabus tuningműhely rukkolt elő – állítása szerint – a világ leggyorsabb, közúti forgalomban is használható SUV-jával. A dolgukat némiképp megkönnyítette, hogy már az alapként szolgáló kocsi sem volt épp lassú…
Adott tehát a 2020-ban debütált Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC Coupé, melynek amilyen bonyolult a neve, annyira figyelemre méltóak az adatai egy „átlagos” SUV-hoz képest. A lágyhibrid rendszerű, 4.0 literes, ikerturbós V8-as motorja 603 lóerős, 4 másodpercen belüli 0-100 km/h-ig tartó gyorsulási értékét és a 280 km/h-s csúcstempóját pedig a sportkocsik mezőnyében is megirigyelnék néhányan.
A Mercedesszel hosszú ideje együttműködő, többek közt a német rendőrség számára készülő csúcsjárgányairól híres Brabusnál azonban úgy gondolták, még ezen is volna mit javítani. Ennek megfelelően idén nyáron leleplezték a 800 SUV Coupé nevű autójukat, amely a neve alapján kitalálható módon csaknem 200 lóerővel toldotta meg a fentebb bemutatott gyári verzió teljesítményét. Ez a plusz természetesen jelentősen dinamikusabbá tette a kocsit, de az elektronikusan limitált végsebesség terén nem hozott előrelépést.
Nem úgy, mint a napokban világgá kürtölt, szintén a Brabus által jegyzett Rocket 900-as változat! Ebben a turbófeltöltős erőforrás lökettérfogata 4.0 literről 4.5 literre nőtt, ezzel párhuzamosan a lóerők száma pedig – megint csak a nevéhez hűen – 900-ra. Ez már elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy a Brabus védjegyének számító sportkipufogókkal felszerelt SUV végsebességet 330 km/h-ig tolják ki – igaz, a cég gyorsan hozzáfűzte, hogy ezt csak saját, csúcskategóriás felnijeikkel és a Continental nagy teljesítményű kocsikhoz kifejlesztett abroncsaival lehet biztonságosan kiautózni.
Márpedig, ha hinni lehet a neves tuningműhelynek, a 330 km/h-val a Rocket 900 világcsúcsot állít fel a rendszámos szabadidő-autók között. Nem meglepő módon az újdonság meglehetősen exkluzív lesz, ugyanis a Brabus mindössze 25 darabot tervez gyártani belőle, amelyek sajtóinformációk szerint egyenként nagyjából 380 ezer eurós, azaz átszámítva 135 millió forintos áron találhatnak majd vevőre.