Íme, a Volkswagen elektromos kisbusza

Íme, a Volkswagen elektromos kisbusza

Szó, mi szó nem kapkodta el a Volkswagen az első tömegszériás elektromos kis haszongépjárműve, az ID. Buzz piacra dobását. A némi éllel a Transporterek „zöld testvérének” is nevezhető autó terveit még a 2017-es detroiti Nemzetközi Autó Show-n mutatta be a német cég, a koncepcióból pedig mostanra lett „valóság”. A gyártásra kész kocsi mostani leleplezésével egy időben számos információt elárultak a járműről, amivel, ha minden jól megy, még idén összefuthatunk az utakon.

Először is, a kocsi kétféle változatban érkezik: az alapvetően személyszállításra kitalált verzió lesz az „igazi” ID. Buzz, míg az árufuvarozásra tervezett típust ID. Buzz Cargo néven érdemes keresni. Némi meglepetésre előbbi esetén egyelőre nem esett szó az opcionális harmadik üléssorról, így egyelőre egy 2+3 (extraként 3+3) embert és 1121 liternyi csomagot befogadni képes járműről beszélhetünk.

A Cargo 3,9 m3-es csomagterében két szabványméretű raklap fér el, és több mint 600 kilogrammos terhelhetőség jellemzi. A vásárlók igényeinek megfelelően a kocsi hátulján kettényíló duplaajtó vagy egyetlen, felfelé nyíló ajtó is helyet kaphat, valamint az oldalajtók száma is opcionális. Amennyiben a szállítandó áruk mérete ezt megkívánja, ennél a variánsnál az utasülés alatt további 45 centiméternyi plusz hely nyerhető, így akár 2,65 méter hosszú rakomány sem jelent problémát.

Mindkét kivitel 4,7 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,94 méter magas, és mindkettőbe egy a hátsó kerekeket hajtó, 204 lóerős és 310 Nm nyomatékú villanymotort építenek be. A rendszerhez egy nettó 77 kWh-s akkumulátor tartozik, melyet 170 kW-os töltővel fél óra alatt 5-ről 80 százalékra lehet táplálni. A hatótávot illetően a Volkswagen egyelőre adós a részletekkel, de a szakértők a többi paramétert látva 400-450 kilométerre számítanak. Az elektromos minivanok végsebességét 145 km/h-ban korlátozták a fejlesztők.

Az ID. Buzz erényei közé tartozik a személyautókhoz mérhetően kedvező, 11 méteres fordulókör, amely megkönnyíti a manőverezést a leendő sofőröknek. Ezenkívül kiemelhetjük a fejlett vezetéstámogató rendszereket, a 10 colos központi érintőképernyőt, valamint a – 2022-ben már szinte kötelező elemeknek számító – környezettudatos megoldásokat, mint az újrahasznosított anyagok széles körű alkalmazása.

A gyártás a hírek szerint az idei év első felében elstartol Hannoverben, ősszel pedig már a kereskedésekben lehetnek az első példányok – igaz, a háború autóiparra (is) gyakorolt negatív hatásai miatt fel lehet készülni némi csúszásra is. Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy a mostani 2 típussal nem ér véget az ID. Buzz sorozat karrierje, jövőre például sor kerülhet egy kisebb (52 kWh-s) akkumulátorú verzió debütálására, 2025 tájára pedig lakóautó-változatot, valamint teljes önvezetésre képes elektromos kisbuszt is ígér a Volkswagen.