Íme az Artura, egy valóban úttörő McLaren

Íme az Artura, egy valóban úttörő McLaren

Mivé lesz a világ, ha már egy McLaren sportkocsin is zöld rendszám virít majd? – sóhajthatnak fel azok, akik az autózás terén is a „régen minden jobb volt” alapelvet vallják. Pedig hamarosan ez történik, ugyanis a napokban leleplezett Artura a márka történetében először plug-in hibrid hajtásláncot kap – ráadásul nem ez az egyetlen jelentős újdonság vele kapcsolatban. A részleteket látva azért a márka valamennyi rajongója megnyugodhat: a vadiúj kétajtós kupé méltó lehet a wokingi vállalat hagyományaihoz.

Azok után, hogy a friss hírek alapján a Jaguar 2025-re, a Bentley pedig 2030-ra válna „teljesen elektromos” branddé, várható volt, hogy egy harmadik patinás brit gyártó, a McLaren sem tudja függetleníti magát a jelen trendjeitől. Ennek a folyamatnak lehet fontos állomása az Artura, a cég első sorozatgyártású plug-in hibrid kocsija, amellyel bő 30 kilométer is megtehető tisztán villanyos üzemmódban, akár 130 km/h-s tempó mellett.

Sokak számára azonban mégsem ez lesz az igazán nagy változás, hanem a V6-os motor, amely most először kerül bele egy McLarenbe. Egész pontosan egy 3.0 literes, ikerturbós erőforrás, amely önmagában 585 lóerőt tud. Ezt egészíti ki egy 95 lóerős villanymotor, a kombinált rendszerteljesítmény így 680 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 720 Nm. Mindez 3 másodperc alatti 0-ról 100-ra történő gyorsulást tesz lehetővé, a 200 km/h elérése pedig 8,3 másodpercbe telik. A csúcssebesség elektronikusan korlátozott, 330 km/h-ban.

Az Artura közvetlen elődjének az 570S modell tekinthető, a mérnökök egyik legfőbb kihívása pedig természetesen az volt, hogy a 130 kilogrammot nyomó elektromos technológia beépítése ellenére ne ugorjon meg jelentősen a kocsi tömege. Nos, mondhatjuk, hogy ez kiválóan sikerült, az Artura ugyanis csak 46 kilóval nehezebb az 570S-nél, és 2 kg-mal a másfél tonnás lélektani határ alatt maradt. Mindez elsősorban a folyamatos fejlesztés alatt lévő karbonszálas anyagok széleskörű használatának köszönhető.

A McLarennél a bejelentéssel egy időben arról is beszéltek, az Artura hibrid hajtáslánca idővel egyre több típusukban jelenik majd meg. Ez azonban nem jelenti azt, hogy végleg a V6 válik sztenderddé, ugyanis az ígéretek szerint az ennél is erősebb (és drágább) modelljeiket a jövőben is V8-as motorral látják majd el – de könnyen lehet, hogy szintén hibrid rendszerben.

És ha már szóba került a „drágaság”, a várhatóan még idén forgalomba kerülő Artura ára 225 ezer dollárról, vagyis forintban kifejezve 66,5 millióról indul majd. Ez persze jelentősen nőhet is, ha a vevők valamelyik speciális kivitelt választják, amelyből három már most ismert: a Performance védjegye a sportosság, a TechLux-szé a fényűzés, a Visiont pedig állítólag vérbeli jövőbe mutató megoldások jellemzik majd.