Íme, az utolsó Bugatti Chiron!

Íme, az utolsó Bugatti Chiron!

Amikor a Bugatti 2016-ban leleplezte a népszerű Veyron utódjának szánt Chiron szupersportkocsit, 500 példány legyártását (és eladását) tűzték ki célul. A jelek szerint ehhez nagyjából 6 évre volt szükségük, a napokban bemutatott L’Ébé Editiont ugyanis már az utolsó, erősen limitált szériaként harangozták be. A közelmúltban a horvát Rimac vállalattal összefonódó francia márkának természetesen a „Chironon túli” időkre is akadnak tervei – amelyekben, ha minden igaz, a belsőégésű motoroknak is helyük lesz!

Abban, hogy a nevét egy monacói autóversenyzőtől kölcsönző Chiron viszonylag rövid pályafutása ellenére is kultikussá tudott válni, nem kis szerepe van a lélegzetelállító teljesítményének. A 8.0 literes, W16-os motorral ellátott „szörnyeteg” 6700-as fordulatszámon 1500 lóerőre is képes, maximális nyomatéka pedig 1600 Nm. Ezeknek köszönhetően álló helyzetből mindössze 2,4 másodperc kell neki a 100 km/h-s tempó eléréséhez, 6,5 másodperc a 200-hoz és 13,6 másodperc a 300-hoz, a végsebessége pedig 400 km/h felett van.

A középmotoros, kétajtós sportautóból az évek során számos különleges kiadás készült a Sporttól és a Pur Sporttól a Noire-on és a 110 Ans Bugattin át egészen a Super Sport 300+ elnevezésű modellig. Utóbbi verzió volt az, amellyel Andy Wallace 2019-ben egy németországi tesztpályán a TÜV által is hitelesített módon 490,484 km/h-s sebességet ért el, amit azóta is nem hivatalos világcsúcsként tartanak számon.

A francia gyártó még év elején jelentette be, hogy már az összes Chiron (beleértve a jövőben legyártani tervezett darabokat) elkelt, most pedig megismerhettük azt a különleges változatot is, amellyel a Bugatti búcsút vesz a sikeres modelljétől. Az alapító Ettore Bugatti lánya után L’Ébé-nek keresztelt sorozat mindössze három példányt foglal magába. A számos egyedi, art déco irányzatra hajazó stílusjeggyel ellátott autók közül kettő már a tulajdonosánál van, a legutolsó Chiront pedig még június végén kiszállítják.

Egy fejezet tehát lezárul a Bugatti életében, amely azonban messze nem az utolsó! A mérnököknek ez idő tájt a Chiron alapjaira épülő, de annál pl. 20 kilogrammal könnyebb és így még dinamikusabb Centodieci fejlesztése ad munkát. A 8 millió eurós, azaz átszámítva csaknem 3,2 milliárd forintos járműből állítólag csak 10 példány készül, melyek közül az elsőt épp a napokban adták át a szerencsés (és gazdag) vevőnek.

A háttérben pedig állítólag már zajlik a Chiron utódjának fejlesztése, amely az eddig napvilágot látott információk alapján „nem fogja megúszni a villanyosítást”. És mivel a cég új vezérigazgatója, Mate Rimac a közelmúltban úgy fogalmazott, a Bugatti jövőjének továbbra is részei lesznek a hagyományos motorok, a legnagyobb esély arra van, hogy rövidesen egy hibrid hiperautó lép a most elköszönő Chiron helyébe.