A mögöttünk hagyott hétvégén Lewis Hamilton a Forma–1-es Brazil Nagydíj megnyerésével 14 pontra csökkentette hátrányát Max Verstappennel szemben az egyéni világbajnoki címért zajló küzdelemben. Három futammal a vége előtt tehát minden adott egy csaknem egy évtizede nem látott, szoros párharcra. És, hogy a hajrá még izgalmasabb legyen, az idény hátralévő részében lényegében teljesen ismeretlen terepre tévednek a pilóták.
A száguldó cirkusz mezőnye ezekben a napokban története egyik legnagyobb logisztikai kihívásával néz szembe, Sao Paulóból ugyanis a 12 ezer kilométerrel arrébb fekvő Katar felé veszik az irányt a csapatok, ahol a hétvégén sor kerül a Perzsa-öbölben fekvő miniállam első Formula–1-es versenyére. A koronavírus-járvány miatt elmaradt Ausztrál Nagydíj helyére beugró Losail International Circuit-et aligha kell bemutatni a motorsportok rajongóinak, 2004 óta ugyanis állandó résztvevője a gyorsasági motoros vb naptárának.
A világ legnépszerűbb versenyautó-szériája viszont először látogat ide, ami a szokottnál is kiszámíthatatlanabbá teszi az erőviszonyokat ebben az eleve meglehetősen hullámzó szezonban. A szakértők szerint az 5,4 km hosszú pálya a közepes tempójú kanyarjaival az eddigiek alapján inkább a Red Bullnak kedvezhet. Ugyancsak jó hír Verstappenéknek, hogy Katarba a hétvégére 30 Celsius-fok körüli hőmérsékletet várnak, márpedig a meleggel idén eddig a vb-éllovas holland autója birkózott meg jobban.
Ezt követi majd egy másik debütáns, a Szaúd-Arábiai Nagydíj, amelyre a közel-keleti ország rohamléptekben fejlődő gazdasági központjában, Dzsiddában kerül sor. A „világ leggyorsabb utcai pályáján” 250 km/h körüli átlagsebesség várható (amin csak a monzai aszfaltcsík tesz túl), a rengeteg padlógázos szakasz miatt pedig a többség itt Mercedes-dominanciára számít. Hozzá kell tenni, hogy a Vörös-tenger partján fekvő helyszínen ez idő tájt még javában tartanak a munkálatok, de a december eleji futamra az ígéretek szerint minden készen áll majd.
Mondhatnánk, hogy az utolsó, azaz könnyen lehet, hogy mindent eldöntő verseny helyszíne, Abu Dzabi legalább már jól ismert – csakhogy a Yas Marina pályát idénre átépítették, ami megint csak megnehezíti a korábbi tapasztalatokból kiinduló jóslásokat. Bizonytalanságból tehát akad bőven a december 12-i idényzáróig, nézőként pedig csak bízhatunk benne, hogy a koronavírus nem szól bele a finisbe, és mind a 3 hátralévő felvonást probléma nélkül meg tudják rendezni.
Kár lenne ugyanis, ha a Verstappen és Hamilton lassan a klasszikusokat idéző párviadalát végül külső tényezők döntenék el. A közvetlen hajrára fordulva legutóbb 2016-ban volt igazán szoros a pontverseny, de az izgalmi faktorból akkor némiképp levont, hogy két Mercedes-pilóta (Hamilton és Nico Rosberg) küzdött az elsőségért. Olyanra, hogy 3 futammal a vége előtt még két különböző csapat versenyzői vívtak késhegyre menő csatát a vb-címért, 2012-ben volt utoljára példa: akkor a Red Bull nevethetett a végén, Sebastian Vettel ugyanis 3 ponttal megelőzte a ferraris Fernando Alonsót. A semleges szurkolók (ha vannak egyáltalán ilyenek) alighanem most is kiegyeznének egy hasonlóan kiélezett „befutóval”.