Az elektromos autózás világa, ha lassan is, de biztosan fejlődik, így szinte törvényszerű, hogy a villanyjárművek egyre több és több piaci szegmensbe törnek be. A legújabb térhódításukra, úgy fest a sportos „szuperautók” kategóriájában kerül sor, ahová nemsoká megérkezik a már beharangozott új Tesla Roadster vagy épp a Lotus Evija is. A legfrissebb nevező pedig az egészen elképesztő adatokat produkáló Drako GTE.
Az innovációs világ egyik fellegvárában, a kaliforniai Szilícium-völgyben székelő Drako Motors vállalat a napokban rendezett Monterey Autós Hétre időzítve mutatta be vadonatúj, a tervek szerint 2020-tól kapható csúcskocsiját. A bő 1200 lóerős teljesítmény hallatán még nem kapták fel a fejüket a sokat látott autós rajongók – hogy mást ne mondjunk, a fentebb említett Lotus Evija csaknem 2000 lóerőt tud majd –, azonban a 8800 Nm-es nyomatéktól már mindenkinek leesett az álla.
Az elképesztő teljesítmény mögött egy úgynevezett quad-motor technológia áll, amelynek lényege, hogy minden kereket külön villanymotor hajt meg. A fejlesztők az egyik legfontosabb paraméterként azt emelték ki, hogy az általuk felállított algoritmus egyetlen ezred másodperc alatt újraszámolja, melyik kerékre mennyi nyomatékot osszon. A Drakónál néhány információval még adósak, de a végsebesség már ismert: a tesztek alapján ezt 332 km/h-ra becsülik.
A GTE-hez egy 90 kWh-s akkumulátorcsomag tartozik majd, amelyet legfeljebb 150 kW-os töltővel lehet táplálni. Hatótávolságról egyelőre nem szólnak a hírek, igaz, aki ilyen autót vásárol, vélhetően nem pont az egy feltöltéssel megtehető távolságot tartja szem előtt. Apropó vásárlás: az új elektromos hiperautóhoz a tervek szerint 1,25 millió dollárért (átszámítva nagyjából 355 millió forintért) lehet majd hozzájutni jövőre. Az igencsak borsos árat látva nem valószínű, hogy nagy tolongás lesz érte, bár az első körben gyártandó 25 darabnak azért minden bizonnyal lesz gazdája.
A csillagászati összeg kapcsán (amely viszonyításképpen kb. 6-szor annyi, mint a hasonló kaliberűre álmodott új Tesla Roadsteré) többen megjegyezték, meglehetősen durva ennyit elkérni egy olyan kocsiért, amely a karosszériát nézve lényegében a 2012-ben csődbe ment Fisker Motors egyik modelljére, a Karmára épül, ami annak idején tizedennyit sem kóstált. A Drako válasza persze magától értetődő: a kasztni talán kissé ismerős, de a lényeg, mint oly sokszor, most is az, ami az autó belsejében dobog. Az pedig egyeseknek minden pénzt megérhet.