Bemutatták San Franciscóban a tanulmányautóból sorozatgyártású modellé avanzsált e-autót. Félsz-e, Tesla Model X, rettegsz vajon, Jaguár I-Pace?
A kérdés annyiban jogos, hogy ugyan kétségkívül nem a cég találta fel a spanyolviaszt, ellenben az E-Tron Quattro egyértelműen próbálja saját, jól definiált értékeit érvényesíteni az első, 2019 elején forgalomba álló, kb. 80 ezer eurós, azaz nagyjából 25 millió forintos elektromos járgányában a bevált módszerek és formák szimpla ismétlése helyett.
Az Audi közismert, összkerékhajtás-rendszere, a Quattro például itt is helyet kap, de a mechanika helyett az elektromosságé a főszerep: a két villanymotor közül az egyik az első kerekeket hajtja, méghozzá (135 kW-tal), míg a másik a hátsó kerekeket pörgeti (165 kW teljesítménnyel). Aki otthon van a német autógyár újgenerációs négykerekűiben, annak a beltérben már-már megszokott, 3 óriási kijelző sem okoz hatalmas meglepetést – az egyik a szabadon alakítható virtual cockpit, a másik kettő pedig olyasmikért felel, mint a navigáció, a fűtés, illetve az összes multimédiás cucc.
Ha már multimédia: az Audi elsőgenerációs, teljesen villanyos SUV-jának egyik vitathatatlan innovációja a durva visszapillantó-tükör, illetve annak helyettesítése két, hátrafelé tekintő kamerával, amelyek képét az első ajtókba szerelt, OLED érintőkijelzőn láthatjuk némi felár (kb. 1400 euró) ellenében. A kocsi tényleges hatótávja jelenleg 400 kilométerre van belőve, melynek 30 százalékáról a regeneratív fékezés által visszanyert energia gondoskodik. Ami külön öröm, hogy a technikai fifikáknak köszönhetően a 150 KW-os töltővel felszerelt (ma még nem túl gyakori) autókonnektoroknál 30 perc álldogálás után a táv 80 százalékára már vissza is állítható a masina a forgalomba.
Hogy az 5,7 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló, és a láthatóan a gyár termékeinek megszokott külsejét megidéző E-Tron jelent-e majd konkrét fenyegetést a Tesla Model X-re például, az a hamarosan kiderül, de tény, hogy Ingolstadt-ban ritkán szoktak mellélőni a tehetős vásárlók valós piaci igényeinek.