Itt a legbrutálisabb „szabadidő-autó”

Itt a legbrutálisabb „szabadidő-autó”

Úgy tartják, ha az autógyártó cégek manapság nagy profitra akarnak szert tenni, mindössze három betűt kell szem előtt tartaniuk: SUV. Való igaz, az utcai terepjárók piaca világszerte hatalmas felfutásban van, így egyre többen igyekeznek kielégíteni az egyre növekvő igényeket. Márpedig ezek között egészen extrém igények is vannak, ám „szerencsére” már azoknak sem kell aggódniuk, akik szabadidő-autó címén egy páncélozott, bivalyerős tankot akarnak vezetni.

Mármint szó szerint Tankot, az amerikai Rezvani cég ugyanis két éve ilyen néven dobta piacra a Jeep Wrangler alapjaira épülő, de minden téren alaposan megerősített modelljét. A Rezvani Tanknak a napokban bemutatkozott a második generációja, amelyre a műszaki adatokat és a felszereltséget nézve már tényleg nagyon nehéz szavakat találni.

Az augusztus közepi Monterey-i Autós Héten leleplezett jármű megújítására elsősorban azért volt szükség, mert időközben a Wrangler is generációváltáson ment át. A fejlesztők a kocsi karosszériáját nagyjából érintetlenül hagyták, a motorkínálat terén viszont akadt pár jelentős dobásuk. Már az alap változatba szerelt 3,6 literes, hathengeres, 285 lóerős motor sem tűnik épp gyengének – kivéve, ha az egyéb rendelhető verziókhoz hasonlítjuk.

Akad ugyanis 6,4 literes, V8-as változat 500 lóerővel, míg a csúcsot egy Dodge Demonból átemelt, 6,2 literes, kompresszoros, V8-as blokk jelenti, amely nem kevesebb, mint 1000 lóerőt és 1180 Nm-es nyomatékot tud felmutatni. Ezzel a Tank egy csapásra a világ legerősebb sorozatgyártásba kerülő szabadidő-autója lett.

A 2014-ben alapított, eleinte főleg csak sportautókról ismert márka tulajdonosa, az iráni-amerikai milliárdos Ferris Rezvani a Tank új generációja kapcsán elmondta, a cél egy 1000 lóerőnél erősebb, golyóálló, sportos luxusterepjáró megalkotása volt, amely napi szinten használható.

Nos, ez, mármint a napi használat csak keveseknek adatik majd meg, az árat illetően ugyanis a „beugró” 155 ezer dollár (átszámítva mintegy 44 millió forint), míg a könnyű páncélozással készülő Military Edition-ért már ennek dupláját kérik. Aki pedig a fent említett 1000 lóerős motort óhajtja, máris félmillió dollárt kell letegyen az asztalra. Igaz, ezért olyan extrákat is kap, mint az éjjellátó, a hőkamerák vagy épp a teljes páncélozás, beleértve a robbanás ellen védő alvázat. Reméljük, utóbbit azért senkinek nem kell majd napi szinten kihasználni.