Itt az Alfa Romeo megmentője?!

Itt az Alfa Romeo megmentője?!

Nagyon érdekes kettőség jellemezte az Alfa Romeo utóbbi években piacra dobott modelljeinek fogadtatását. A szaksajtó ódákat zengett róluk, az autós rajongók többségének tetszését is elnyerték – csak azok a „fránya” eladási adatok nem alakultak elég jól. Olyannyira, hogy a legendás olasz márka mostanra nehéz helyzetbe került. A gödörből való kiutat most a Tonale nevű kompakt SUV-ban látják.

A bevezetőben emlegetett üzleti kudarcok emlegetésével a 2016-ban, illetve 2017-ben debütált Giulia és Stelvio típusokra céloztunk. Mindkét kocsi fejlesztésébe óriási pénzeket ölt az Alfa Romeo, ehhez képest a megtérülés igencsak szerény volt. Már közvetlenül a bemutatkozásuk után sem hozták túlzottan lázba a piacot, mostanra pedig végképp ellaposodtak az eladási görbéik.

A statisztikák szerint idei év első felében kicsivel kevesebb, mint 28 ezer Alfa Romeo talált gazdára világszerte, ami még akkor is kevésnek tűnik, ha hozzátesszük, hogy jelenleg mindössze négy modellt forgalmaznak újként: az említett Giulia és Stelvio mellett a kissé már elavultnak számító Giuliettát, valamint a 4C nevű sportkocsit, ami az árfekvése miatt sohasem a nagy példányszámáról volt híres.

A már így is meglehetősen kínos adatok talán még érzékletesebbé válnak, ha leírjuk, hogy 2019 első hat napjában még abból a Lanciából is többet adtak el (majdnem 35 ezret), amelyik már csak a nyolc éve piacon lévő Ypsilont árulja, azt is csak Olaszországban. Nem vállalunk nagy kockázatot, ha arra tippelünk, az Alfa Romeo torinói főhadiszállásán az utóbbi időben gyakoriak lehetettek a válságértekezletek.

A végül megszülető megoldási javaslatban pedig semmi meglepő nincs. A jövőre 110 éves luxusmárka ugyanahhoz a mentőövhöz nyúl, ami a közelmúltban már több céget is kihúzott a pácból: egy divatos, könnyen gyártható SUV-hoz! Az azóta már a fejlesztés előrehaladott fázisában lévő szabadidő-autó a Tonale nevet kapta, és ha hinni lehet a híreknek, 2020 tavaszán már sor is kerül majd a világpremierjére.

Addig be kell érnünk a prototípus fotóival, és a már napvilágra került műszaki adatokkal. Első ránézésre a Tonale formavilága hű marad a márkához, bár egy kicsit talán kevésbé legömbölyített a társainál. A mérnökök ezúttal is alkalmazták az Alfa Romeótól nem idegen rejtett hátsó kilincses megoldást, ami miatt egy pillanatra el is bizonytalanodik az ember, hogy hány ajtós járművel van dolga.

A leendő árával vélhetően a Volvo XC40-es vagy épp a Range Rover Evoque közvetlen vetélytársává váló Tonale teljesítménye várhatóan 200 lóerő körül lesz, és a tervek szerint hibrid motorral is rendelhetővé válik. Ebben a változatban a hátsó tengelyt csak a villanymotor hajtaná, az autó pedig akár 50 kilométert is képes volna megtenni tisztán elektromos módban.