Itt az Aston Martin SUV!

Itt az Aston Martin SUV!

Behúzhatunk egy újabb strigulát! Hogy hova? Azon autómárkák listájára, amelyek nem tudtak ellenállni az SUV-szegmens évek óta tartó diadalmenetének, és végül derekukat beadva megcsinálták történetük első szabadidőautóját. Most épp az Aston Martin volt soron, amely a napokban hivatalosan is bemutatta a DBX nevű modelljét. Tekintve, hogy a kocsi kedvéért nemrég egy komplett új üzemet is felépítettek, aligha kérdéses, meglehetősen izgatottan várják, milyen lesz a fogadtatása.

A DBX-szel kapcsolatban persze már egy ideje „szivárogtatta” a híreket a patinás brit gyártó, ezzel együtt teljes képet csak most kaptak róla az érdeklődők. A vadiúj SUV-ban ugyanaz a nyolchengeres, 4.0 literes, ikerturbós motor kapott helyet, amely a DB11 és a Vantage modellekben. Az eredetileg a Mercedes-AMG által kifejlesztett erőforrás a DBX esetén 550 lóerőt és 700 Nm forgatónyomatékot tud majd.

Ennek megfelelően a gyorsulási adat is impozánsan fest: az úttörő Aston Martin szabadidőautó 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. A kilencfokozatú automata váltóval ellátott kocsi végsebessége a nyilvánosságra hozott információk szerint nagyjából 290 km/h lesz. Ezek a számok különösen elismerésre méltók, ha hozzátesszük, hogy a DBX tömege 2245 kilogramm.

A jókora súly ellenére is sportos „viselkedésről”, valamint a menetkomfortról többek között háromkamrás légrugók, adaptív lengéscsillapítók, illetve egy 48 voltos elektromos kanyarstabilizátor gondoskodik. Az SUV hasmagassága pedig csaknem 10 centiméteres tartományban állítható: az alaphelyzethez képest 45 milliméterrel emelhető vagy 50 milliméterrel süllyeszthető a futómű.

A DBX az Aston Martin idén átadott, a walesi St. Athan településen található gyárában készül, ahol eleinte csak ezt a modellt gyártják majd. Az 1913-ban alapított márkának viszont saját bevallása szerint is nagy tervei vannak a crossoverek piacán, a walesi üzemben például a hírek szerint hamarosan két másik hasonló autó fejlesztésébe is belefognak, amelyek Lagonda név alatt futhatnak majd.

Addig is a várhatóan jövőre érkező DBX-et az Egyesült Királyságban 158 ezer fontért, Észak-Amerikában 189 ezer dollárért, Németországban pedig 193,5 ezer euróért kínálják. Forintra átszámítva ezek nagyjából 57 és 65 millió közötti összegek, amellyel a DBX a vetélytársak közül árban a Lamborghini Urus alá, de a Porsche Cayenne fölé pozícionálja magát. Az értékesítési célkitűzés egyelőre évi 4000 példányról szól – ami az Aston Martin jelenlegi 6-7 ezres évi összeladási adatait nézve óriási lökést adna a márkának.