Itt az „évfordulós ajándék” a Porschétól!

Itt az „évfordulós ajándék” a Porschétól!

Mit gondoljunk a 25. születésnapját ünneplő Porsche Boxsterről? Sokak számára ez örökké csak a legendás 911-esek „kistestvére” marad, amelynek piacra dobásával a német gyártó – a csőd elkerülése érdekében – annak idején feláldozott valamit karakteréből. Mások viszont rajonganak ezért a nyitott kétajtósért, valamint a később megismert „zárt” rokonáért, a Caymanért. Akárhogy is, a Boxster negyedszázados lett, amiről a Porsche most méltóképpen, egy limitált szériával emlékezik meg.

A ’90-es évek első felében világossá vált, hogy ha a Porsche nem tud új vevőkört megszólítani, nehezen tudja elkerülni a bedőlést. A cég egyik válasza a Boxster volt, amely az 1993-as, nagy sikert arató leleplezés után 1996-ban, azaz éppen negyed évszázada jelent meg az utakon. A cég védjegyének számít „boxer” és a kocsi stílusára utaló „roadster” szavakból összerántott nevű kocsi be is váltotta a reményeket: a cég visszatekintései szerint rögtön elnyerte az új, fiatalabb vásárlók tetszését, és nagyban hozzájárult a márka fellendüléséhez.

Az újdonságként vízhűtéses boxermotorral (amit egyébként párhuzamosan a 911-es szériához is fejlesztettek) felszerelt Boxsterek 1996-os debütálásuk óta külső megjelenésben meglehetősen hűek maradta önmagukhoz. Jelenleg a negyedik generációnál tart a típus, a mostanáig értékesített 357 ezer példány pedig nem számít rossznak a sportautók szegmensében. A legfrissebb (és legerősebb) változat a Boxster GTS 4.0 – nem is véletlen, hogy a Porsche ezt alapul véve készítette el a friss, ünnepi verziót.

A 718 Boxster 25 Jahre sorozat a hírek szerint 1250 darabból áll majd, és a legszerencsésebb vevők már márciusban átvehetik a sajátjukat. Ehhez nagyjából 95 ezer eurót (átszámítva bő 34 millió forintot) kell kifizetni, ami mintegy 10%-kal több a „normál” GTS 4.0-hoz képest. Az ezüstfényezésével a 25 évvel ezelőtti „ősmodellt” megidéző új kocsiba 4.0 literes, 400 lóerős, szívó hathengeres motor kerül, ami 4 másodperc alatti 100 km/h-ra történő gyorsulást és 293 km/h-s csúcstempót tesz lehetővé.

A történethez hozzátehetjük, hogy a Porsche most egy olyan időszakban tiszteleg a Boxster előtt, amikor a hozzá hasonló kocsik helyett egy ideje már az SUV-k hozzák nekik a legtöbb bevételt. A statisztikák szerint 2013-ban fordult elő utoljára, hogy a tradicionális sportautóikból származott az eladásaik fele, azóta pedig a Cayenne nagy SUV és a Macan kompakt SUV húzzák a cég szekerét. Ettől persze még a tradíciók ehhez hasonló, stílusos megidézésének nagyon is örülhetnek a márka szerelmesei.