Itt az új „ász” a Mini paklijában?

Itt az új „ász” a Mini paklijában?

Alig néhány hónapja került sor a Mini Aceman hivatalos bemutatására, a BMW Csoport égisze alá tartozó brit márka tisztán elektromos crossovere pedig már meg is érkezett Magyarországra. A kétféle kivitelben, négy különböző felszereltségi szinten rendelhető, ötajtós, kompakt szabadidő-autó iránt nagy reményeket táplál a vállalat – bár nagy kérdés, mennyire érinti érzékenyen a típust a frissen bejelentett európai uniós piacvédelmi intézkedés. Az Automeister szervizhálózat mostani írásában a kocsi már ismert részletei mellett erre is kitérünk.

A Mini Acemanről 2022-ben hallhattunk először, az akkor belengetett koncepcióautó pedig meglehetősen sok ponton eltért a több mint fél évszázados múltra visszatekintő brandtől megszokott formavilágtól. Ettől még a végül idén tavasszal, a Pekingi Auto Show-n debütált kocsiról az emblémára való rápillantás nélkül is mindenki megmondaná, hogy egy Miniről van szó – egész pontosan a cég legkisebb SUV-járól, amely a tervek szerint a Clubman helyét veszi át a palettán.

A Countryman „kisöccse” 4,08 méter hosszú, 1,75 méter széles és 1,52 méter magas, amihez a villanyautók mezőnyében már-már meglepően alacsony, 1,7-1,8 tonnás tömeg társul. A mindkét változatában elsőkerék-meghajtású Aceman a „szubkompakt” jellegéből adódóan nem lesz a fuvarosok kedvence a maga 300 literes, a hátsó ülések ledöntésével is mindössze 1000 literesre bővíthető csomagterével – igaz, nem is ők képezik a fő célcsoportot.

Az Aceman E-ben egy 181 lóerős villanymotor található, amely 7,9 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulási időt és 160 km/h-s végsebességet engedélyez. Ebben a verzióban egy 42,5 kWh-s akkumulátor kap helyet, ami nagyjából 310 kilométeres hatótávra elegendő. Az SE-variánsban pedig a lóerők száma már 215, ezzel párhuzamosan a 100-as sprint ideje 7,1 másodpercre csökken, a maximális tempó pedig 170 km/h-ra nő. A kitartást illetően is az SE lesz a csúcs, az 54,2 kWh-s pakkjának köszönhetően ugyanis akár 400 kilométert is meg tud tenni újratöltés nélkül.

A duplán „mini” SUV fejlesztéséért és gyártásáért a Spotlight Automotive felel, amely a BMW Csoport és az egyik legnagyobb kínai autóipari cég, a Great Wall Motor vegyesvállalata. A termelésre a Sanghajhoz közeli Zhangjiagangban kerül sor, vagyis a nemrégiben napvilágot látott hírek értelmében az Európába érkező Mini Acemanek után az eddigi 10%-on felül további bő 20%-os extra vámot is fizetnie kell a gyártónak, ami befolyásolhatja a kocsi árát, és ezzel az eladási adatokat is.

Mindenesetre sajtóinformációk szerint Magyarországon jelen állás szerint 14,3 millió forinton nyit az újdonság. Ennyiért értelemszerűen a gyengébbik kivitelt (E) lehet megvásárolni alapszinten, míg az SE-változat gazdagon felszerelt modelljeiért akár 19,1 millió forintot is elkérhetnek.