Itthon is egyre több Cupra Bornt láthatunk majd

Itthon is egyre több Cupra Bornt láthatunk majd

Éppen egy éve ismerte meg a világ a Cupra Born nevű kis méretű családi autót, amely a SEAT sportos részlegéből 2018-ban önállósodott márka első teljesen elektromos modellje. A kocsit néhányan nemes egyszerűséggel „csak” egy kicsit sportosabbra szabott Volkswagen ID.3-nak titulálták, amellyel a spanyol cég háza táján azért alighanem vitatkoznának. Hogy ténylegesen mennyi a fenti vélemény igazságtartalma, arról idén már a magyar vásárlók is testközelből bizonyosodhatnak meg, hamarosan pedig a széria csúcsmodellje is megérkezhet hazánkba.

Kétségtelen tény, hogy a hátsókerék-meghajtású Cupra Born igencsak közeli rokonságot ápol a VW ID.3-mal, hiszen mindketten a Volkswagen Csoport villanyautói számára kifejlesztett, az Audi és a Škoda által is előszeretettel használt, MEB-platformra épülnek. A Cupra mérnökei azért megpróbálták a lehető legtöbbet kihozni a lehetőségekből, azaz, hogy a Born a nagyrészt azonos alapok ellenére is hűen tükrözze a fiatal brandtől elvárt dinamizmust.

Első lépésként egy gyakori fogáshoz nyúltak, azaz az ID.3-hoz képest kb. 6 centivel hosszabbra és 1,5 centivel alacsonyabbra szabták az autót, ami eleve sportosabb megjelenést biztosít. Az egyediséget hangsúlyozó elemek közül kiemelkedik a hátsó lámpákat összekötő fénycsík, a diffúzort imitáló hátsó lökhárító-kialakítás, de a spanyolok az első lámpákat is „haragosabbra” vették, hogy gyorsan felismerjük, ha egy Cupra Born jön velünk szembe.

Nem meglepő módon az igazán nagy előrelépést a teljesítmény terén ígéri a cég. Emlékeztetőül, a VW ID.3 legerősebb verziói (a Pro Performance és a Pro S variáns) 204 lóerősek, ezt a nagyságrendet pedig a Cupra Born esetén már a Magyarországon korábban bejelentett (egyébként a teljes paletta közepén elhelyezkedő) változat is tudja. A 204 lóerőhöz ott 58 kWh-s akkumulátor, 420 kilométeres elektromos hatótáv és 7,3 másodperc alatti 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulási érték tartozik.

A legújabb sajtóértesülések szerint pedig rövidesen az izmosabb és „kitartóbb” Cupra Bornok is megérkezhetnek hazánkba. A kulcs az úgynevezett eBoost csomag, amelynek aktiválásával kihozható a maximum, egész pontosan 231 lóerő a motorból. Az így felszerelt kocsik az 58 kWh-s akkumulátorral 6,6 másodperc alatt érik el álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet. A 77 kWh-s pakkal rendelkező példányok ennél valamivel „lomhábbak”, cserébe természetesen nagyobb, a tesztek alapján 540 kilométer körüli hatótáv jár.

Szintén ide kapcsolódó friss (és a potenciális vásárlók számára kimondottan jó) hír, hogy a Volkswagen konszern közlése szerint mostanra valamelyest javultak az ellátási láncokban tapasztalt problémák, ezért a héten újraindulhat a gyártás a zwickau üzemükben, ahol a VW ID-széria és az Audi Q4 e-tron társaságában a Cupra Bornokat is készítik.