Manapság ritkaságszámba megy, ha egy autó aktuális generációja „megél” 10 évet – a Ford Ranger azonban ezek közé a kivételek közé tartozik, a 2011-ben bemutatott, T6-platformra épülő pickup ugyanis csak jövőre kap majd utódot. De, ha már több mint egy évtizedet kellett várni a megújulásra, az amerikai gyártó a napokban tartott premier alapján legalább nem aprózza el a módosításokat: a népszerű platós kocsi külsőre és „belsőre” is jelentősen megváltozik.
A most közzétett fotók nem igazán lephették meg azokat, akik ismerik a Bronco, a Maverick vagy épp az F-150-es Fordok legfrissebb változatainak formavilágát: az új Ranger a maga szögletes és magas elülső részével tökéletesen illeszkedik ebbe a sorba. A nagyon „amerikásnak” ható megjelenés elsőre talán azért lehet furcsa, mert a Ranger eddig főként a nemzetközi piacokon volt igazán kelendő – persze lehet, hogy az új külsőre is sokan lesznek vevők a világ minden pontján.
Motorválaszték terén a 3.0 literes, Power Stroke V6-os turbódízel feltűnése a nagy újdonság, ami alighanem egyenes következménye annak, hogy az új Ranger alapjaira épül majd a Volkswagen Amarok közelgő verziója is, márpedig ott a hathengeres dízel az „alapértelmezett”. Ezen kívül lesz három különböző, négyhengeres variáns is: a 2.0 literes dízel turbós és biturbós változatban is elérhetővé válik, míg a benzinvonalat egy 2.3 literes turbómotor viszi tovább. Sajtóértesülések szerint utóbbi erőforrásra építve néhány éven belül debütálhat egy plug-in hibrid rendszer is, amit Európában vélhetően tárt karokkal fogadnának.
Az utastérben több innováció is abba az irányba mutat (pl. számos kényelmi extra, fejlett kommunikációs és infotainment-rendszerek), hogy ezekre a pickupokra egyre inkább „hagyományos” személyautóként kell gondolni. Ettől függetlenül az a vád sem érheti a Fordot, hogy ne figyelne oda azokra a leendő vásárlókra, akik elsősorban munkaeszközként tekintenek majd a Rangerre. A szállítmányozásban érdekeltek számára például kifejezetten jó hír, hogy a kocsi elődjénél 5 centiméterrel szélesebb lesz, így a platón már egy európai szabványnak megfelelő méretű raklap (1200x800 mm) is jól elfér.
A Ford közlése alapján a hatsebességes kézi váltóval és hat- vagy tízsebességes automata váltóval is felszerelhető új Rangereket 2022-ben lehet majd megrendelni, de könnyen lehet, hogy nálunk csak 2023 elején bukkannak fel az utakon.