Vitathatatlan, hogy a Volkswagen egyik sztármodellje a Golf - emiatt is gondolhatták ezt a cég fejlesztői, hogy itt az ideje ezzel a típussal is engedelmeskedni az idők szavának, és piacra dobni a tisztán elektromos meghajtású verzióját.
Úgy tűnik, hogy ez az autó is sikeres lesz, hiszen extrém gazdaságosra sikeredett, ráadásul már az alapfelszerelésben is igen jól mutat - már csak a vásárlók kell legyőzzék fenntartásaikat az elektromos meghajtással szemben, de a felmérések azt bizonyítják, hogy a vásárlók egyre jobban bíznak a technológiában. Az e-Golf például egyetlen feltöltéssel ideális esetben 190 kilométer megtételére képes, akkumulátorára 8 év vagy 160 ezer kilométer a jótállás.
Az elektromos motor teljesítménye egyébként 85 kW/115 LE, 270 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig már közvetlenül az indulástól a vezető rendelkezésére bocsátja. E bőséges vonóerő dinamikus menetteljesítményekben nyilvánul meg: az e-Golf álló helyzetből 4,2 másodperc alatt gyorsít fel 60, 10,4 másodperc alatt pedig 100 kilométer/órás tempóra.
Az elektromos modell hatótávja az adott útszakasz jellemzői, a vezetési stílus és a terhelés függvényében 130 és 190 kilométer között alakul.
Beszéltünk már a csábító szériafelszerelésről: a négyajtós modell többek között a Discover Pro high-end rádió-navigációs rendszert, fűthető szélvédőt, automatikus és állóhelyzeti légkondicionáló berendezést, bőrbevonatú kormánykereket, aerodinamikailag továbbfejlesztett Astana könnyűfém keréktárcsákat, illetve a Volkswagen palettáján első ízben szereplő teljes-LED fényszórókat is alapkivitelében kínálja.