Jótékony árverésen a csúcsjárgányok

Jótékony árverésen a csúcsjárgányok

Egyenlítői-Guineáról egy átlagos európai lakos nem rendelkezik túl sok információval. A térképen azért viszonylag jól el tudjuk helyezni gondolatban, bár lássuk be, ebben sokat segít az ország neve is. Hogy most mégis eljutott hozzánk az afrikai országgal kapcsolatos egyik hír, az egy dühítően induló, de végül pozitív kicsengésű történetnek köszönhető – amelynek „természetesen” az autókhoz van köze.

Aston Martin One-77, Bugatti Veyron, Ferrari LaFerrari, Koenigsegg One:1, Lamborghini Veneno Roadster és McLaren P1. Hogy mi a közös bennük azon kívül, hogy hat vérbeli luxus sportautóról van szó? Nos, nemrég még mindegyikből rendelkezett egy-egy példánnyal Egyenlítő-Guinea elnökének fia, Teodoro Nguema Obiang Mangue, de a svájci hatóságok lefoglalták őket.

Kiderült ugyanis, hogy az alelnöki széket is betöltő férfi az államkassza megdézsmálásával tartotta fenn mesés autóparkját. Mindezt egy olyan országban, ahol a lakosság túlnyomó többsége nap mint nap szenved a harmadik világ minden szóba jöhető problémájától – na, többek közt ezért neveztük a bevezetőben dühítőnek a történet előzményeit. 

Manguét egy francia bíróság már el is ítélte sikkasztásért, és elkobozták tőle a nem mindennapi gyűjteményt, amely összesen 25 autót számlál, a fent említett hat modell tehát csak a „jéghegy csúcsa”. Az igazán döbbenetes pedig az, hogy a hatóságok tájékoztatása szerint a luxusjárgányok többségében kevesebb, mint 1000 kilométer van, azaz valójában csak pusztán „kivagyiságból” kellettek.

Az alig használt állapotból viszont most előnyt lehet kovácsolni, a kocsik ugyanis hamarosan eladásra kerülnek a Bonhams aukciósház jóvoltából. Az árverést szeptemberben rendezik majd a Genfi-tó szomszédságában, a bevételt pedig – és itt jön a pozitív fordulat – egy olyan szervezet kapja, amely szociális programokat tart fenn a szóban forgó afrikai ország szegényei számára.

Ami a felhozatalt illeti, még a tényleg páratlan tétellistából is kiemelkedik a Koenigsegg One:1, amelyből összesen 7 darab készült, és úgy 2 millió eurót (átszámítva 650 millió forintot) érhet. A svéd csúcsjárgány a maga 1360 lóerős teljesítményével az egyik legizmosabb közúti forgalomba szánt autónak számít. A „One:1”, azaz „Egy az egyhez” elnevezés egyébként arra utal, hogy a kocsi minden egyes kilogrammjára jut egy lóerő, ami még a csúcskategóriában is ritkaságszámba megy.