„Kezelésbe vette” az Alpina az új 3-as BMW-ket

„Kezelésbe vette” az Alpina az új 3-as BMW-ket

Amikor a BMW néhány napja leleplezte a 3-as széria bő három éve az utakon lévő hetedik generációjának frissített modelljeit, néhányan csalódottan vehették tudomásul, hogy miközben a kocsi belső tere jelentős innováción ment át, a motorkínálat és a teljesítmény terén elmaradt az előrelépés. Nekik nyújthat „némi” vigaszt, hogy a német gyártó mostanra már félig-meddig saját „tuningrészlegének” számító Alpina máris előállt az új 3-as meglehetősen sportosra hangolt változatával, a D3 S-sel!

Az 1965-ben alapított Alpinát ma még önálló autógyártóként jegyzik Németországban, azonban a BMW épp a közelmúltban adta hírül, hogy sikerült egyezségre jutniuk a márka felvásárlását illetően. Jelen pillanatban egy 2020-ban született együttműködési megállapodás köti egymáshoz a feleket, ami 2025 végén jár le, így, ha az említett ügylet a hatóságoktól is zöld lámpát kap, pár év múlva már tényleg hasonló lehet a felállás, mint a nagy rivális Mercedes és az AMG esetén.

A két fél már most rendkívül szoros kooperációját mi sem bizonyítja jobban, minthogy a „ráncfelvarrott” 3-as BMW bemutatásával lényegében egy időben debütált az Alpina verziója is, ami elképzelhetetlen lenne a kvázi közös fejlesztői munka nélkül. A BMW Alpina D3 S az idén nyárra ígért frissített 3-as szériás kocsikhoz képest valamivel később, várhatóan jövőre kerülhet az utakra, méghozzá Saloon és Touring kivitelben.

Napjaink autóipari trendjeit látva talán utóbbi, azaz a kombiváltozat feltűnése a meglepőbb, amelyben úgy fest, a bajor vállalat a piac jelentős részével ellentétben még lát fantáziát. Más kérdés, hogy a D3 S Touring nem éppen egy „átlagos” kombi: a maga 270 km/h-s végsebességével, valamint a mindössze 4,8 másodperc alatti 0-ról 100-ra történő gyorsulási adatával bőven a szegmens legszűkebben vett elitjébe érkezik.

A szinte pontosan 2 tonnás autónál a fenti értékeket egy 3.0 literes, soros hathengeres, biturbós dízelmotor teszi lehetővé, amelynek teljesítménye 355 lóerő, maximális nyomatéka pedig 730 Nm. Érdemes még kiemelni az enyhe hibrid technológiás, 48V-os indítógenerátort, amely szintjén javítja a kocsi teljesítményét – és hatékonyságát is. Utóbbi téren az Alpina 6,9 literes 100 kilométerenkénti fogyasztásról beszél.

Az Alpina D3 S természetesen megkapja az alapjául szolgáló BMW-kben is helyet kapó új, digitális fejlesztéseket. Ezek között van a 14,9 hüvelykes, íves képernyő, amely révén egyesül a digitális műszerfal és a központi vezérlőkijelző. A Touring verzió esetén a sajtóértesülések nagyjából 80 ezer eurós, azaz forintban kifejezve mintegy 31 milliós indulóárról szólnak – ennyiért lehet tehát majd megvenni minden idők egyik legdinamikusabb kombiját!