A Cadillac viszonylag ritkán hallat magáról, de amikor mégis, az általában „nagyot szól”! Az augusztusban alapítása 120. évfordulóját ünneplő, jó ideje a General Motors ernyője alá tartozó prémiummárka a minap a Celestiq névre keresztelt, teljesen elektromos luxusszedán terveivel rukkolt elő, amely nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy egyszerre váljon a legnagyobb presztízsű európai gyártók és a villanyautózásban élen járó amerikai vállalatok riválisává!
A detroiti székhelyű cégnek nem ez az első beígért, tisztán elektromos modellje, a Lyriq nevű crossovert ugyanis már 2 éve megismerhette a világ, ám a sorozatgyártás az autóipart azóta sújtó nehézségek miatt egyelőre várat magára. Így egyelőre azt sem lehet teljes biztonsággal megmondani, hogy a Celestiq mikor kerülhet az utakra, de az optimistább jóslatokban most 2024-es céldátum szerepel. Egy biztos, az érkezésekor a Cadillac szedánpalettáján átveszi a „zászlóshajó” szerepét a 2016-ban debütált, a hagyományos technológiák mellett plug-in hibrid változatban is kínált CT6-tól.
A Celestiq egyik legfőbb védjegyének az első sor teljes szélességében végigfutó, 55 colos képátlójú kijelző ígérkezik, de említést érdemelnek az első ülések hátuljába épített, az utasok szórakoztatását szolgáló érintőképernyők is. A műszaki adatok terén egyelőre kevés a konkrétum, bár abból a félmondatból, hogy a szedán összkerékmeghajtással és -kormányzással is elérhető lesz, a többség arra következtet, hogy két elektromos motor és a Porsche Taycanhoz mérhető teljesítmény jellemzi majd a Celestiqet.
A hatótávot illetően is még csak találgatások léteznek. A kézenfekvő választást a General Motors által már „bejáratott” Ultium akkumulátorok jelentenék, amelyek közül a 100 kWh kapacitású például szűk 500 kilométer megtételére elegendő. Mivel azonban a Celestiqnek hazája piacán olyan nagyágyúkkal kell versengenie a vevők kegyeiért, mint a kb. 650 kilométeres hatótávval operáló Tesla Model S vagy az ezen is túltevő Lucid Air (akár 800 km), nem volna meglepő, ha a Cadillac leendő luxusszedánja végül az elektromos Hummerekbe épített, nagyobb akkupakkokat kapná meg.
A hírek szerint a Celestiq minden egyes példánya kézi gyártásban, több mint 100 db 3D nyomtatással előállított alkotóelem felhasználásával készül majd a GM innovációs központjában. A vásárlók a más prémiumgyártóknál (pl. Rolls-Royce) megszokott módon egyedileg szabhatják meg saját autójuk minden egyes részletét, ami természetesen tovább növeli majd a várakozások szerint 300 ezer dolláros, vagyis átszámítva mintegy 120 millió forintos indulóárat.