A jármű akkor még csak mint koncepció-autó létezett, ám az április 20-án kezdődő Pekingi autószalonon ott lesz majd a sorozatgyártásra alkalmas változat, amelyik az Escort nevet kapta. Ugye ismerős valahonnan az elnevezés?
Már az autó bejelentésekor szó esett arról, hogy ezt a kínai piacra szánják és az ottani piac igényei szerint alakították ki. Azt viszont nem tartották elképzelhetetlennek, hogy az új Escort eljut Oroszországba, illetve Latin-Amerikába. Ám már ekkor elszomorítottak minden európai és észak-amerikai Ford rajongót - ezeken a területeken ugyanis nem tervezik a terjesztést.
Lehetséges, hogy a Fordnál azt gondolják, ezeken a területeken ott a Focus, a kínában gyártott autó pedig sok tekintetben hasonlítani fog rá. Az Escortot külső megjelenés szempontjából egy kicsit elegánsabbnak kell elképzelni, mint egy Focust, de méretben nagyon közel áll annak a négyajtós verziójához. Az Escort motorjait is a Focustól örökli, viszont több extrával lesz felszerelve, mint a testvér. Erre azért is van szükség, mert a kínai Ford Escortot a kicsit tehetősebbeknek szánják, ezek közül főleg a középkorúaknak, akik számára nagy fontossággal bír a felmérések szerint a sok extrás, kényelmi funkciókban bővelkedő gépkocsi.