Ha megkérdeznénk az autógyártókat egy-egy új modelljük piacra dobása előtt, hogy szerintük hány darabot adnak majd el az adott típusból, az ilyenkor kötelező optimizmus jegyében alighanem 10-ből 9-en túlbecsülnék a majdani keresletet. A Ford F-150 Lightning viszont a ritka kivételek közé tartozik! Olyannyira, hogy az idén leleplezett elektromos pickupra felvett rendeléseket a napokban le is kellett állítani, mert így is évekbe telik majd, mire a már most biztosra vehető vásárlók példányaival elkészülnek.
A Ford eredeti tervei úgy szóltak, hogy 2022-ben indulás gyanánt 15 ezret, egy évvel később 55 ezret, 2024-ben pedig 80 ezret (azaz 3 esztendő alatt összesen 150 ezret) gyártanak majd az F-150 Lightningból, amely az amerikai vállalat legnépszerűbb kisteherautó-szériájának első teljesen elektromos képviselője. Ehhez képest a májusi bemutató után két nap alatt mintegy 45 ezren tették le a 100 dolláros letétet a 2022 tavaszára beígért kocsira, ez a szám pedig mostanra átlépte a 200 ezret.
Nem csoda, hogy ezek után a Ford közölte, az őket is meglepő érdeklődést látva mindent megtesznek, hogy felgyorsítsák a termelést. Szakértők szerint azonban az is nagy tett lenne, ha sikerülne a 200 ezres határt elérniük annyi idő alatt, mint eredetileg a 150 ezret akarták – azaz a várólista most körülbelül háromévesre becsülhető. Addig is, a még nagyobb tolongást megelőzendő a Ford egyelőre kénytelen volt befagyasztani a rendeléseket.
Mi tagadás, mindez marketingfogásnak sem utolsó, hiszen kinek ne keltené fel az érdeklődését egy autó, amit jelen állás szerint legkorábban 2025-ben lehet esélye megszerezni. A detroiti óriásvállalatnál persze erre a felvetésre azt mondanák: az F-150 Lightning enélkül a nem várt hírverés nélkül is van olyan izgalmas, hogy magára vonja azok figyelmét, akik a villanyérában sem akarnak lemondani egy pickup nyújtotta előnyökről.
A már „mínusz egyedik évében” is népszerű autó alapváltozata 426 lóerőt és 370 kilométeres elektromos hatótávot kínál, 910 kilogrammos teherbírással. Az erősebb verziótól már 563 lóerő és 480, újratöltés nélkül megtehető kilométer várható. Mindkét variáns két elektromos motorral, összkerékhajtással, 1051 Nm-es csúcsnyomatékkal érkezik, a vontatási kapacitás terén pedig az ígéretek szerint 4,5 tonna lesz a felső határ.
Az igencsak ütőképes adatok fényében nem meglepő, hogy az árazásért felelős részleg ceruzája is vastagon fogott: az F-150 Lightning induló ára 40 ezer amerikai dollár (kb. 13 millió forint) lesz, de a legfejlettebb, extrákkal gazdagon ellátott példányokért 90 ezer dollárt (nagyjából 29 millió forintot) is elkérhetnek majd. Kész szerencse, hogy most mindenkinek van legalább 3 éve spórolni rájuk…