A franciák Golf-kategóriás és szándékaik szerint VW-riogató, 2. generációs modellje nyolc év és néhány facelift után nyugdíjba vonul, hogy átadja helyét az új jövevénynek. A külcsín és a belbecs alapján is úgy tűnik, hogy megérte rá várni.
Az attraktív külsejével elődjénél tetszetősebb megjelenésű autó egyszerre kíván a múlt és a jelen előtt tisztelegni, miközben az új logó, ami elsőként az új 308-ason látható, valamint a technológia természetesen a jövő felé kacsingat. A közeljövő pedig minden bizonnyal majd eldönti, hogy az újonc francia meg tudja-e szorongatni kategóriatársait, főként az etalonnak számító (és névadó) VW Golfot.
Az oroszlánnak társaihoz méltón immár agyarai is vannak, legalábbis a lökhárítóba lógó, némi agresszivitást sugárzó menetjelző fények így néznek ki, míg a hűtőrácsot a testvérmodellek (3008 és 5008) ihlették. A világítótestek is megreformáltak: a GT és GT Pack verziók vékony LED-mátrixos fényszórókat, az olcsóbb kiszerelések ennél vastagabbakat kapnak. Hátul ₋ további márkaidentitás-jelzőként - három karmot villant a kocsi a szintén LED-es világítótestekkel, emellett egy fekete szegély húzódik végig a csomagtérajtón, ebben azonban nincsenek lámpák.
Nem árulunk el nagy titkot, ha elmondjuk, hogy mint mostanában az összes újautó, a Peugeot- fiú is megnőtt: 436 cm hosszú, tengelytávja 55 mm-rel 2675 mm-re nőtt, viszont csupán 144 mm magas a lejjebb vitt tető miatt, mely az egyik felelőse a sportosabb megjelenésnek. A beltért szemlélve olyan, mintha egy koncepcióautóba szállnánk be. A Peugeot megszerette az avantgárd műszerfalakat és itt sem változtattak ezen. A drágább változatoknak egy 10 colos vezetőoldali kijelző és egy ugyanekkora középső képernyő határozza meg a belterét. Emellett szerencsére a fizikai kapcsolókat sem hagyták el, de ezek némelyike kissé el van dugva. Szomorú hír viszont a családosoknak és a sok cuccot cipelőknek, hogy bár külső méretei nőttek, a 308-as raktere 420-ról 412 literre csökkent. A hátsó üléseket lehajtva ez persze máris 1323 literre nő és egyéb tárolók is vannak eldugva a beltérben. Azonban a hibrid változatok hátránya a még ennél is egy fokkal kisebb poggyásztartó.
A benzinmotorok tekintetében az új Peugeot 308 motortere egy háromhengeres, turbós egységet rejt, két erőszinten (110 vagy 130 lóerő). Az 1,2-literes erőforrás mellé alapból hatsebességes kézi, opcióként nyolcsebességes automata váltó jár. Kicsi és csak háromhengeres – hördülhetnek fel az oldschool vevőjelöltek, de ma ez van, és higyjék el, hogy nem is nehéz szeretni az agilis, gyorsan felpörgő blokkokat. Egy 1,5-literes, 130 lóerős dízelmotor is az induló kínálat része, ez már négy hengerrel bír és szintén a fent említett váltókkal társítható. (Legalább a nagymúltú dízelfronton nincs hiba – reflektálhatnak ugyanazon márkahívek.)
Mint megelőlegeztük, a modellből két hibrid változat is lesz, hagyományos elsőkerékhajtással, egyik 12,4 kWh-s akkumulátorral és a másik egy villanymotorral. A kettő között a különbséget inkább az alap benzinmotor jelenti, amely 150 vagy 180 lóerőt tud, így összesen 180 vagy 225 lóerős lehet a két hibrid, amely teljesítmények már elég tekintélyesnek mondhatók. Az már megítélés kérdése, hogy a mindkettő esetében kb. 60 km-esre kalibrált tisztán elektromos hatótáv mennyire nevezhető tekintélyesnek.
A felfokozott figyelemmel várt közepes oroszlán ez év második felétől lesz majd megvásárolható Európa-szerte, a pontos árak egyelőre nem ismertek. A praktikum híveinek és a cipekedőknek jó hírrel szolgálhatunk: egyes kémfotók alapján valószínűsíthető, hogy kombiváltozat is érkezik.