Az Audi Q5-össel azonos alapokon nyugvó Macant 2014 óta gyártja a Porsche, és ez az autóipari léptékkel mérve relatíve rövid idő is elég volt neki ahhoz, hogy házon belül a legnépszerűbb modellé váljon – legalább is, ami az eladásokat illeti. Az ötajtós, összkerékhajtású szabadidő-autó esetén a kezdeti célok évi 60 ezer példány eladásáról szóltak, ehhez képest már 2018-ig átlagosan csaknem 100 ezret értékesítettek belőle évente. Ez nem kis részben a kínai felvevőpiacnak volt köszönhető, de a Macan odahaza is „próféta tudott lenni”, hisz Németországban a 911-est megelőzve a legkapósabb Porschévá vált.
A villanyosítási hullám előszele 2019-ben érte el a típust: akkor 2023-ra ígérték az első elektromos Macanokat, kibővítve ezzel a jelenleg a Taycan által fémjelzett „zöld” palettát a márkánál. Akkortájt az is felvetődött, hogy a belsőégésű motorral felszerelt változatokat teljesen „elengedi” a Porsche, de a cég elöljárói néhány hónapja már úgy fogalmaztak: a vállalat rugalmasan kezeli az elektromobilitásra való teljes áttérést, ennek jegyében idén útnak indítja a Macan hagyományos motorral működő utódjait is.
Az akkori ígéretekből mostanra lettek tények, a Porsche bejelentése szerint ugyanis a Macan három különböző variánsa (az alapverzió, az S, valamint a GTS) is jókora megújuláson ment át, ami némi külső átszabás mellett jelentős teljesítménynövekedést hoz. A 2.0 literes, 4 hengeres motorral felszerelt indulómodell 265 lóerős lett (ez 15 lóerőnyi többlet), míg a 2.9 literes, biturbós hathengeressel ellátott Macan S immár 380 (+27 LE), az ugyanilyen erőforrással rendelkező Macan GTS pedig 440 lóerős (+60 LE).
Arról nincs pontos hír, hogy ezek után meddig tervezi piacon tartani a belsőégésű Macanokat a Porsche, de a frissítés volumenét nézve azért még jó pár évig számolnak vele, az eddigiekből kiindulva pedig a vásárlók sem maradnak majd el. Persze mondhatnánk azt is, hogy magától értetődő volt, hogy a német gyártó igyekszik meghosszabbítani az eladások kb. harmadát kitevő kocsija „életét”, de tegyük hozzá, hogy a gyakorlatban ez azt jelentette, hogy a szigorodó környezetvédelmi szabályok kereszttűzében lévő technológia továbbfejlesztésére kellett jelentős összegeket költeniük, amit az iparág berkein belül szétnézve nem mindenki „vállal be”.
Egy biztos: mire a bevezetőben említett jövőbeli beszélgetésre sor kerül, már tudni fogjuk, mennyire kelendőek a megújult benzines Macanok, milyen az elektromos változat fogadtatása, azaz mi a helyes stratégia ebben a sok szempontból korszakos jelentőségű helyzetben.