Azok után, hogy a BMW X3-as aktuális, harmadik generációja már 2017 óta az utakon van, lényegében borítékolható volt, hogy a bajor gyártó közkedvelt szabadidő-autója rövidesen teljes megújuláson megy majd át. Ez a pillanat most érkezett el, a vállalat nemrég ugyanis közzétette a várhatóan még idén a kereskedésekbe kerülő, negyedik korosztályos modellekkel kapcsolatos, már biztosra vehető információkat. Az Automeister szervizhálózat friss cikkében egyebek mellett a kezdetben elérhető 4 hajtáslánc-verzió részleteit vesszük górcső alá.
A vadonatúj BMW X3 a méretváltozásait nézve jól illeszkedik napjaink autóipari trendjeibe, ugyanis elődjénél mintegy 4,5 centiméterrel hosszabb, 3 centiméterrel szélesebb, ugyanakkor 1,5 centiméterrel alacsonyabb lett. Az ötajtós SUV megtartotta a típusnál már korábban bevezetett, de a brand rajongóit még manapság is megosztó, nagy méretű, vesealakú hűtőrácsot, a süllyesztett kilincsek vagy épp az újraszabott hátsó lámpák azonban újszerű megoldásként hatnak.
A paletta alján a 20 xDrive névre keresztelt kivitelt találjuk, amelyben egy 2.0 literes, négyhengeres benzinmotor teljesít szolgálatot. A 208 lóerős teljesítményre és 330 Nm-es csúcsnyomatékra képes kocsi indulóára a hírek szerint 57 900 ezer euró, vagyis forintban kifejezve nagyjából. 22,8 millió forint lesz. Ennél valamivel (átszámítva kb. 1 millió forinttal) többe kerül a dízeles variáns: a 20d xDrive 2.0 literes, négyhengeres erőforrása 197 lóerőt és 400 Nm-et produkál.
Nem meglepő módon a választék része lesz egy plug-in hibrid X3-as (30e xDrive) is, amelyet 299 lóerős teljesítmény és 450 Nm-es nyomaték fémjelez (no, meg egy 26 millió forintos árcímke), a tisztán elektromos hatótávja pedig az ígéretek alapján a 75-90 kilométer környékén alakul majd. Dinamika tekintetében azonban nem ez lesz a csúcs, hanem a 3.0 literes, hathengeres, biturbó motorral ellátott M50 xDrive (398 LE és 580 Nm). A 32,5 millió forinton startoló verzióval mindössze 4,6 másodperc alatt lehet elérni álló helyzetből a 100 km/h-es tempót, a végsebessége pedig 250 km/h – ellentétben a másik három kiadással, ahol 215 km/h-nál húzták meg a határt.
A BMW elmondása szerint a minden változatban nyolcsebességes, automata váltóval felszerelt új X3-asok kínálata idővel bővülni fog, jövőre például újabb hathengeres kivitelek premierje várható, és ugyancsak debütálhat a teljesen elektromos testvérmodell, a Debrecenben készülő iX3-as vadiúj variánsa. Utóbbi jármű egyébként már a márka Neue Klasse nevű platformjára épül majd, amivel a szintén friss hírek szerint nagy tervei vannak a gyártónak. Ez az alap ugyanis SUV-ok mellett szedánok számára is alkalmas, melyek közül az M-részleg által fejlesztendő, négymotoros modellek teljesítménye akár az 1360 lóerőt is elérheti majd.