Bővült a család: leleplezték a VW ID.5-öt is

Bővült a család: leleplezték a VW ID.5-öt is

Mit jelent ez a számsor: 3, 4, 6, 5, 1, 2? Mielőtt bárki is valamilyen bonyolult matematikai logikát kezdene keresni, inkább gyorsan eláruljuk: a világ ebben a sorrendben ismerheti meg a Volkswagen teljesen elektromos ID-sorozatának tagjait! A napokban épp az 5-ösön volt a sor, amely távolról nézve az ID.4 kompakt SUV kupétetős változatának tűnik. De vessünk rá azért egy közelebbi pillantást is!

Először is, az ID.5 méreteiből kiindulva nehéz volna letagadniuk a mérnököknek, hogy a korábban a Világ Év Autójának (World Car of the Year) választott ID.4-et vették alapul a munka során. A most bemutatott szabadidő-autó pontosan olyan széles, mint elődje (1,85 méter), és szintén azonos tengelytáv (2,77 m) mellett körülbelül 1,5 centiméterrel hosszabb és 2,5 centivel alacsonyabb. Ez valamelyest sportosabb megjelenést kölcsönöz neki, amit természetesen egyéb külső jegyekkel is igyekeztek hangsúlyozni a fejlesztők.

Ami a hajtást illeti, az ID.5 három különböző verzióban lesz rendelhető. Az indulómodellt jelentő Pro-ba 174 lóerős motor kerül a hátsó tengelyre, ami a tesztek alapján 10,4 másodperces 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulást eredményez. A Pro Performance szintén egy darab, hátul elhelyezkedő villanyerőforrást kínál, de már 204 lóerővel, aminek köszönhetően a 100-as sprint 8,4 mp-re faragható le. A csúcsot pedig a GTX nevű változat jelenti: ennél már két motort és összkerékhajtást kapunk, 299 lóerős összteljesítménnyel és 6,3 mp-es gyorsulási értékkel. A GTX végsebessége a másik két típusnál 20 km/h-val magasabb, 180 km/h lesz.

Mindhárom variánst 77 kWh-s akkumulátorpakkal szerelik fel, ami a hivatalos mérések alapján újratöltés nélkül 480-500 kilométer megtételére elegendő – értelemszerűen itt a teljesítményorientált GTX van némi hátrányban. A fejlesztés fontos eleme volt a töltési idő lerövidítése, aminek eredményeként a friss bejelentés szerint az ID.5 gyorstöltővel már 7 perc alatt fel tud venni 100 kilométer megtételéhez szükséges energiát.

A Volkswagen ígérete szerint a leendő tulajdonosok már ebben a hónapban megrendelhetik vadonatúj ID.5-ösüket, az első példányokat pedig 2022 tavaszán szállíthatják le. Az ár az eddigi információk alapján kiviteltől függően 47 és 61 ezer euró (átszámítva 17-22 millió forint) körül alakulhat.

Visszatérve a bevezetőben említett számsorra, az első elektromos népautónak szánt ID.3-at, az ID.4 SUV-t, a hétüléses ID.6-ot és immár a kupétetős ID.5-öt tehát már ismerjük, a tervek szerint pedig 2023-ban érkezhet a „sor elejére” az ID.1 nevű ferdehátú és az ID.2-es crossover is. A Volkswagen ráadásul más, szintén a vállalat MEB-platformjára épülő járműveken is dolgozik: a hírek szerint egy szedán és egy kisbusz például már jövőre a nagyközönség elé léphet.