Lendületből vált irányt a Lamborghini

Lendületből vált irányt a Lamborghini

Egy ideje már tudni lehet, hogy a Lamborghini rövidesen maga mögött hagyja a kizárólag belsőégésű motorokkal fémjelzett korszakot, a márka első embere, Stephan Winkelmann pedig a napokban több, a nemzetközi sajtóban megjelent interjúban is elárult jó pár ezzel kapcsolatos részletet. Eszerint – nem meglepő módon – elsőként a hibrid Lamborghiniket ismerheti majd meg a világ, de még ebben az évtizedben elkezdődhet a tisztán elektromos éra a népszerű olasz gyártónál.

Kezdjük azzal, hogy az autós világ „hírfalói” a fentieket olvasva rávághatják, hogy már akad alternatív hajtással felszerelt Lamborghini: a 2020-ben debütált Siánban ugyanis van egy elektromos rendszer, amely 34 lóerőt tesz hozzá a hiperautó (808 lóerős) összteljesítményéhez. Sőt, hozzátehetjük, hogy a bolognai vállalat már 2014-ban összerakott egy Asterion nevű koncepcióautót, amelyben 3 darab, együttesen 300 lóerős villanymotor dolgozott – ez azonban végül egyedi példánynak bizonyult.

A fentieket nevezhetjük tehát amolyan „kiruccanásoknak” az elektromobilizáció világába – az igazi utazás pedig a jelek szerint ezután kezdődik! Az átmenetre a hírek szerint nem kevesebb mint 1,5 milliárd eurót (kb. 540 milliárd forintot) különített el a Volkswagen Csoport, az első kézzel fogható eredmények pedig már jövőre érkezhetnek. A legelső, konnektorról is tölthető, sorozatgyártású Lamborghini minden bizonnyal az Aventador plug-in hibrid variánsa lesz, de „nem ússza meg” a villanyosítást a márka másik két, aktuálisan kapható modellje sem.

A jelenleg az eladások több mint felét kitevő Urus szabadidő-autónál a friss információk alapján 2024-ben, a Huracán sportkocsinál pedig 2025-ben térhetnek át a hibrid hajtásláncra. A cégnél úgy számolnak, hogy ezzel sikerülhet felére csökkenteni modelljeik károsanyag-kibocsátását – de a korábban említett módon nem állnak majd meg itt. Az illetékesek most 2028-ra teszik az első teljesen elektromos Lamborghini premierjét, ami a várakozások szerint egy 2+2 üléses, emelt hasmagasságú GT lehet, de még az évtized vége előtt kikerülhet a belsőégésű motor az Urusokból is.

A hír kapcsán többen megjegyzik, némiképp meglepő, hogy a Lamborghini ilyen éles váltásra készül azok után, hogy tavaly, az autóipart sújtó válság ellenére is fennállása legjobb évét zárta: a márka 8405 járművet értékesített 2021-ben, ez 13%-kal több a 2020-as adatnál. A kérdés most az, vajon a közelgő hibrid-, majd tisztán elektromos korszakban is kitart-e lendületük, vagy később majd „régi szép időkként” kell visszagondolniuk az utolsó, „hagyományos” éveikre.