Logót vált és villanyra alapoz(na) a VW

Logót vált és villanyra alapoz(na) a VW

2050. A Volkswagen számításai szerint ekkorra tűnhetnek el az utakról a márka „hagyományos”, azaz benzin- vagy dízel meghajtású autói. A német gyártó gőzerővel az elektromobilitás felé fordul, a tervek szerint hamarosan már nem kevesebb, mint 20 féle villanyautó-modellt kínálnak majd vevőiknek. Szakértők persze figyelmeztetnek: korai még leírni a belsőégésű motorokat, és ezt alighanem a wolfsburgi főhadiszálláson is pontosan tudják.

Az említett 2050-es dátum a következőképpen jött ki: a cég szerint az utolsó belsőégésű motorral szerelt modelljeik a 2030-as évek elején kerülnek majd piacra, és nagyjából egy évtizeden át maradnak gyártásban. Az utolsókat tehát 2040 táján értékesíthetik, ez pedig 10 éves átlagos élettartammal számolva azt jelenti, hogy 2050 környékén „kopnak ki” a forgalomból.

Mindez persze még csak terv, és a következő évtizedekben számos ponton átalakulhat. Ettől függetlenül az vitathatatlan, hogy a vállalat markáns lépéseket tesz afelé, hogy rövidesen az elektromos autók elsőszámú gyártója legyen világszerte. A már bemutatott villanymodellek hamarosan számos „testvért” kapnak: a VW célja, hogy 2025-re húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezessenek be a piacra.  

Mindez nagyon impozáns törekvésnek, és egyszersmind hatalmas fordulatnak tűnik, azonban a számok mögé nézve már kissé árnyalódik a kép. A rohamléptékben bővülő palettától ugyanis azt várják, hogy az elektromos autóeladásaik középtávon átlépjék az évi 1 milliós álomhatárt. Összehasonlításképpen, a Volkswagen csoport tavaly 10,8 millió személygépkocsit adott el, azaz arra még jócskán várni kell, hogy a villanyautókra alapozzák az üzleti tervüket. A többség éppen ezért kételkedik abban, hogy a 21. század második felére tényleg eltűnnének a benzines és dízeles Volkswagenek a színről.

Ami viszont biztosan eltűnik, az a cég jelenlegi logója. Az új emblémát hivatalosan a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják be, de kiszivárgott információk szerint, bár az 1939 óta bevett formavilág (karikába rajzolt „W” betűn álló „V” betű) nem változik, a kék szín a múlté lesz, és egy letisztult, fekete-fehér jelvény díszeleg majd a VW új járművein.

A gyártósor sablonjait lecserélni viszonylag egyszerű lesz, azonban egy logóváltásnak vannak más velejárói is, amelyeket már nem lesz ilyen könnyű gyorsan lezongorázni. A Volkswagen becslése szerint csak a kereskedésekben és márkaszervizekben 70 ezer emblémát kell majd lecserélni, ami nem kevés pénzbe és a legoptimistább várakozások szerint is évekbe telik majd. Azért, mire eltűnnek a „hagyományos” autók, csak végeznek vele…