Magyarországra is jut az INEOS Grenadierokból

Magyarországra is jut az INEOS Grenadierokból

Miért jó az, ha az ember multimilliárdos? Bizonyára mindenki tudna ezer okot mondani, de akkor most maradjunk annál, amelyik egy mostani hír kapcsán jutott az eszünkbe: például azért, mert ha a kedvenc autótípusának gyártása véget ér, akkor nyugodtan megalkothatja és piacra dobhatja annak kissé újragondolt változatát. Némi sarkítással így született az INEOS Grenadier 4x4-es terepjáró, amely egy friss bejelentés szerint nyártól a hazai utakon is feltűnhet.

A bevezetőben említett történet főszereplője Sir Jim Ratcliffe, aki annak a londoni székhelyű, multinacionális INEOS Csoportnak az elnöke, amely ez idő tájt a világ negyedik legnagyobb vegyipari cégének számít. Ha rápillantunk a vállalat autós részlegének első „termékére”, a Grenadierra, nem nehéz kitalálni, hogy az eredeti, 1949-től gyártott Land Rover Defender volt az, amiért Ratcliffe annyira rajongott, hogy mikor 2016-ban megszűnt a gyártása, azonnal a tettek mezejére lépett.

Az első terve az volt, hogy megveszi a legendás off-road jármű leállított gyártósorait, erről azonban nem sikerült megállapodnia a Jaguar Land Roverrel. Így aztán 2017-ben házon belül megalapította az INEOS Automotives divíziót, amely néhány év fejlesztői munkája után előrukkolt a szóban forgó terepjáróval. Az INEOS-nál egyébként nem szeretik, ha a Grenadierről úgy beszélnek, mint pusztán az igazi LR Defender „replikája”, de azt elismerik, hogy a mérnökeik célja az volt, hogy elkészítsék az „ős” Defender modern elvárásoknak is megfelelő változatát.   

A végeredmény egy 4,93 méter hosszú, 1,93 méter széles és 2 méter magas, önmagában 2,7 tonnás és további mintegy 1000 kg hasznos teherbírású terepjáró lett, létraalvázzal, a John Deere traktorokhoz is beszállító olasz Carrarótól származó merev tengelyekkel, valamint tekercsrugós felfüggesztésű futóművekkel. Az erőforrások terén az INEOS a BMW-vel lépett partnerségre, ennek megfelelően a németek egyaránt 3.0 literes, soros hathengeres dízeles és benzines motorjai kerülnek a terepjárókba, 249, illetve 285 lóerővel.

Az INEOS közlése alapján a Grenadierből nem kevesebb mint 130 működőképes prototípust készítettek, amelyek mostanáig csaknem 2 millió tesztkilométert futottak a világ legkeményebb terepein, hogy a kereskedésekbe rövidesen megérkező példányok garantáltan helyt álljanak minden körülmény között. Ami a forgalmazást illeti, a britek úgy számolnak, hogy az idei év végére több mint 50 országban lesznek jelen, ebbe pedig egy napokban kiadott közlemény szerint Magyarország is „beleesik” majd. Az első Grenadier-szalon várhatóan nyáron nyitja meg kapuit Budapesten, de addig is májustól már le lehet adni a rendeléseket a „modern Land Rover Defenderekre”, hamarosan ismertté váló árakon.