Miért jó az, ha az ember multimilliárdos? Bizonyára mindenki tudna ezer okot mondani, de akkor most maradjunk annál, amelyik egy mostani hír kapcsán jutott az eszünkbe: például azért, mert ha a kedvenc autótípusának gyártása véget ér, akkor nyugodtan megalkothatja és piacra dobhatja annak kissé újragondolt változatát. Némi sarkítással így született az INEOS Grenadier 4x4-es terepjáró, amely egy friss bejelentés szerint nyártól a hazai utakon is feltűnhet.
A bevezetőben említett történet főszereplője Sir Jim Ratcliffe, aki annak a londoni székhelyű, multinacionális INEOS Csoportnak az elnöke, amely ez idő tájt a világ negyedik legnagyobb vegyipari cégének számít. Ha rápillantunk a vállalat autós részlegének első „termékére”, a Grenadierra, nem nehéz kitalálni, hogy az eredeti, 1949-től gyártott Land Rover Defender volt az, amiért Ratcliffe annyira rajongott, hogy mikor 2016-ban megszűnt a gyártása, azonnal a tettek mezejére lépett.
Az első terve az volt, hogy megveszi a legendás off-road jármű leállított gyártósorait, erről azonban nem sikerült megállapodnia a Jaguar Land Roverrel. Így aztán 2017-ben házon belül megalapította az INEOS Automotives divíziót, amely néhány év fejlesztői munkája után előrukkolt a szóban forgó terepjáróval. Az INEOS-nál egyébként nem szeretik, ha a Grenadierről úgy beszélnek, mint pusztán az igazi LR Defender „replikája”, de azt elismerik, hogy a mérnökeik célja az volt, hogy elkészítsék az „ős” Defender modern elvárásoknak is megfelelő változatát.
A végeredmény egy 4,93 méter hosszú, 1,93 méter széles és 2 méter magas, önmagában 2,7 tonnás és további mintegy 1000 kg hasznos teherbírású terepjáró lett, létraalvázzal, a John Deere traktorokhoz is beszállító olasz Carrarótól származó merev tengelyekkel, valamint tekercsrugós felfüggesztésű futóművekkel. Az erőforrások terén az INEOS a BMW-vel lépett partnerségre, ennek megfelelően a németek egyaránt 3.0 literes, soros hathengeres dízeles és benzines motorjai kerülnek a terepjárókba, 249, illetve 285 lóerővel.
Az INEOS közlése alapján a Grenadierből nem kevesebb mint 130 működőképes prototípust készítettek, amelyek mostanáig csaknem 2 millió tesztkilométert futottak a világ legkeményebb terepein, hogy a kereskedésekbe rövidesen megérkező példányok garantáltan helyt álljanak minden körülmény között. Ami a forgalmazást illeti, a britek úgy számolnak, hogy az idei év végére több mint 50 országban lesznek jelen, ebbe pedig egy napokban kiadott közlemény szerint Magyarország is „beleesik” majd. Az első Grenadier-szalon várhatóan nyáron nyitja meg kapuit Budapesten, de addig is májustól már le lehet adni a rendeléseket a „modern Land Rover Defenderekre”, hamarosan ismertté váló árakon.