A minap két nagy bejelentést is tett a Mercedes-Benz prémiumkategóriás autókra szakosodott részlege, a Maybach. Az egykor önálló cég egyrészt bemutatta több mint 100 éves története első konnektorról tölthető kocsiját (egy hibridet), másrészt jelezte, hogy még idén leleplezik első tisztán elektromos járművüket is. A már kész tényeknél maradva egyelőre szorítkozzunk a Mercedes-Maybach S 580 e plug-in hibridre, amely az alapjául szolgáló Mercihez hasonlóan a figyelemre méltó teljesítménye mellett a hatótávjával is feladhatja a leckét közvetlen riválisainak.
Az egyébként sem épp a „puritánságáról” híres S-osztály a kedvenc terepe a Maybach-nak: a V8-as motorral felszerelt S580, a V12-essel ellátott S680 és a kizárólag Kínában forgalmazott, hathengeres S480 után ez a negyedik ilyen példány, amivel előrukkol a luxusdivízió. A kocsiban egy önmagában 367 lóerős, 3.0 literes, sorhatos benzinmotor kapott helyett, amelyet egy 110 kW-os villanymotor egészít ki. A rendszerteljesítmény így nem kevesebb mint 510 lóerő, amelyhez 750 Nm-nyi csúcsnyomaték társul.
A mintegy 2400 kilogramm tömegű Mercedes-Maybach S 580 e 5,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig 250 km/h környékén van, ami teljesen elektromos üzemmódban 140 km/h-ra korlátozódik. Utóbbiért a németországi autópályákon közlekedőket kivéve nem is nagyon reklamálhat senki – főként, hogy az új autót (csakúgy, mint a „normál” Mercedes S 580 e-t) éppen a villanyhajtással kapcsolatos képességei emelhetik a konkurencia fölé.
A piacon szétnézve a BMW 745e, az Audi A8 60 TFSI e vagy épp a Bentley Flying Spur Hybrid „játszik egy ligában” a legifjabb Maybach-kal, ám ezen modellek „Achilles-sarka” a mindössze 30 kilométer környéki tisztán elektromos hatótávjuk. Ehhez képest a Maybach-féle S 580 e az ígéretek szerint akár 100 kilométert is el tud menni újratöltés nélkül, ráadásul a vetélytársaival ellentétben DC-gyorstöltő is csatlakoztatható hozzá, így akár 20 perc alatt fel lehet tölteni 10-ről 80%-ra a 28.6 kWh-s akkumulátorát.
A kocsit egyébként külsőre szinte csak az különbözteti meg „sima” Mercedes-rokonától, hogy hátul mind a két oldalán található egy-egy „ajtócska” (az egyik a benzinsapkát, a másik a töltőcsatlakozót rejti), az első fényszórója pedig egy enyhe kékes árnyalatot kapott. A Maybach védjegyének megfelelően azonban a beltérben a luxus uralkodik, ami vélhetően megjelenik majd az árban is – bár pontos összeget egyelőre nem közölt a vállalat.
A Mercedes-Maybach S 580 e elsőként Kínában, majd Thaiföldön lesz elérhető, de a hivatalos tájékoztatás alapján már most biztosra vehető, hogy rövidesen Európában is rendelhető lesz. Ami pedig a cikk elején megemlített, teljesen elektromos Maybachot illeti, különböző kiszivárgott információk és felvételek alapján a többség arra számít, hogy az ugyancsak történelmi autó a Mercedes-Benz EQS SUV-ra épül majd.