Néhányan bizonyára emlékeznek, hogy az iparág talán legrangosabb elismerése, az Év Autója díj 2022-es kiadásának hét döntőse között mindössze egyetlen „nem elektromos” kocsi akadt, jelesül a végül 4. helyet elcsípő új Peugeot 308. Nos, ha úgy vesszük, most az utolsó „dominó is ledőlt”, a francia gyártó ugyanis bejelentette, amit eddig is szinte biztosra lehetett venni: hamarosan érkezik az E-308, amely ferdehátú, valamint a villanyautók mezőnyében kifejezetten ritka kombi kivitelben lesz majd rendelhető.
A Peugeot vezérigazgatója, Linda Jackson a közelmúltban arról beszélt, a márka fő stratégiája, hogy ugyanazt a modellt „hagyományos” (azaz kizárólag belsőégésű motorral ellátott), hibrid és teljesen elektromos verzióban is piacra dobják, hogy minél szélesebb vásárlói réteget megcélozzanak. Ennek az elképzelésnek a legújabb állomása az E-308, amely a népszerű családi autó már korábban megismert benzines, dízeles és plug-in hibrid variánsai mellé lép be az immár teljessé váló palettára.
A tisztán elektromos kocsi elődjeivel azonos platformra épül, azonban több külső módosítást is elvégeztek rajta, melyek célja a légellenállás csökkentése – vagyis végső soron a hatótáv maximalizálása. Ezeknek az apró „praktikáknak” (pl. az aerodinamikai szempontokat figyelembe véve tervezett, 18 colos kerekeknek) és persze az új fejlesztésű, nettó 51 kWh kapacitású akkumulátornak köszönhetően a tesztek alapján akár 400 kilométert is meg lehet tenni az autóval újratöltés nélkül. A Peugeot közlése szerint 100 kW-os gyorstöltővel kevesebb mint 25 perc alatt 20-ról 80%-ig lehet táplálni az aksit.
Érdekesség, hogy a mérnökök a hajtás terén sem támaszkodtak a Stellantis konszern már létező, jól bevált technológiájára (azaz pl. a Peugeot e-208 városi kisautóban használatos villanyerőforrásra): a kifejezetten az E-308-hoz fejlesztett motort 155 lóerős teljesítmény és 270 Nm-es csúcsnyomaték fémjelzi. Az újdonság sorozatgyártása 2023 nyarán kezdődhet majd, és jelenleg úgy fest, hogy csak az Allure és a GT felszereltségi szint lesz elérhető, a „sima” 308-asnál megismert alapmodell nem.
Az E-308 két, a bevezetőben már említett típusa közül a kombi bejelentése okozott nagyobb meglepetést: a Peugeot egyenesen úgy fogalmazott, hogy az európai gyártók közül ők rukkolnak elő elsőként 100%-ban elektromos kombi járművel. Nemzetközi sajtóértesülések szerint az új villanyautót közvetlenül a francia cég honlapjáról, házhoz szállítással is meg lehet majd rendelni – bár az még nem egyértelmű, hogy ez az összes országra érvényes-e.