Már az utcán a horvát hiperautó

Már az utcán a horvát hiperautó

A Rimac Nevera nevű elektromos sportautót még a 2018-as Genfi Autószalon mutatták meg először a közönségnek (akkor még „Concept Two” munkacímen futott), azaz már több mint 4 éve tartja izgalomban a lélegzetelállító járművek szerelmeseit. Úgy fest, a várakozásnak most vége, a kétajtós horvát csúcskocsi első példányát ugyanis a minap hivatalosan is forgalomba helyezték hazájában, vagyis indulhat a „tömeggyártás”!

Az előző bekezdés utolsó szava nem véletlenül került idézőjelbe, hiszen – ahogy azt a brutális teljesítményű, igencsak exkluzív sportautók esetén megszoktuk – nagy mennyiségekről azért nincs szó. A Rimac Neverából egész pontosan 150 darabot terveznek előállítani, és mivel lényegében minden alkatrész saját gyártásban készül, az 1 autó/hét kapacitás mellett mindez várhatóan 3 évig is eltart majd. Az újdonság egyébként ugyanabban a Zágrábhoz közeli üzemben készül, ahol az azonos alapokra épülő Pinanfarina Battista.

A Neverát (amely a nevét az Adriai-tenger partvidékére villámgyorsan lecsapni képes viharról kapta) 4 villanymotor hajtja, mindegyik kerékhez jut 1-1. Nem meglepő módon hátulra kerülnek az izmosabb erőforrások (egyenként 612 lóerősek), a 299 lóerős elülső motorokkal együtt így egészen elképesztő, 1914 lóerős összteljesítményről beszélhetünk. A már gyártásban lévő modellek közül ennél kizárólag az Aspark Owl tud többet felmutatni, de a csúcsnyomatékot illetően a Nevera még ezt a riválisát is lekörözi a maga 2360 Nm-es értékével.

A fenti adatok természetesen szédületes gyorsulási értékeket tesznek lehetővé: a gyárilag Michelin Pilot Sport 4S gumikkal felszerelt remekmű 1,97 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, a 300-as tempót 9,3 másodperc alatt éri el, végsebessége pedig 412 km/h. Korábban az egyik prototípusával egy kaliforniai versenypályán nem hivatalos, negyedmérföldes világcsúcsot is felállítottak: a kicsivel több mint 400 méter megtételéhez a Neverának mindössze 8,58 másodpercre volt szüksége.

És bár a horvát gyártó, amely egyébként tavaly óta a Bugatti márkában is jelentős érdekeltséggel rendelkezik, érthető okokból főként a fenti számokkal kérkedik, villanyautó lévén azért tegyük hozzá azt is, hogy a szélvészgyors Rimacban egy 120 kWh-s akkumulátorcsomag kapott helyet, ami a tesztek alapján 450-550 km-es hatótávot biztosít. A 4,75 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,21 méter magas, „szárazon” 2150 kg-ot nyomó elektromos hiperautóért a hírek szerint 2,4 millió dollárt, azaz átszámítva kb. 910 millió forintot kérnek el. Ezt látva nyugodtan mondhatjuk, ha Neveráról van szó, a többség örül, ha legalább az adriai vihart láthatja testközelből – az azonos nevű, új szuperkocsi pedig marad a vágyak tárgya.