Már „bárki” vehet az orosz luxuslimuzinból

Már „bárki” vehet az orosz luxuslimuzinból

Amióta a világ Vlagyimir Putyin orosz elnök 2018-as beiktatásán először láthatta az Aurus Senatot, bizonyára sokan várták (elsősorban persze tehetős helyiek), hogy a luxuslimuzin sorozatgyártásba kerüljön. Nos, úgy tűnik, a visszaszámlálás véget ért, a friss bejelentés szerint ugyanis mostantól évente több száz olyan példány gördül le a futószalagról, amiből már a „civilek” is vásárolhatnak maguknak.

Az Aurus Senat története nyolc évvel ezelőtt kezdődött, méghozzá nem kisebb kimondott-kimondatlan célkitűzéssel, minthogy váljon a Bentley vagy épp a Rolls-Royce márkák méltó vetélytársává – legalább is orosz földön. A 2018-as premier óta elkészült darabokat az állam vehette birtokba (egy kb. 7 tonnás, páncélozott változatot pl. az említett módon maga Putyin) most azonban a kézi összeszerelésről áttérnek a tömegtermelésre.

Klasszikus „tömegre” azért egyelőre nem kell gondolni, a tatárföldi Jelabuga városában lévő gyárban ugyanis a friss bejelentés szerint idén 2-300, később pedig éves szinten 600 ilyen luxuslimuzint akarnak legyártani. Maga az üzem egyébként évi 5000 autót is elő tud állítani, a hírek alapján azonban a kapacitás nagy részét a rövidesen bemutatkozó, Kommendant nevű szintén felső kategóriás szabadidőautóra tartogatják.

Ami az Aurus Senatot illeti, a mostani kínálatban egy 4.4 literes, 590 lóerős, nyolchengeres benzinmotoros verzió szerepel (amelynek fejlesztésében állítólag a Porsche és a Bosch is szerepet vállalt), de felröppentek már pletykák egy küszöbön lévő, 6.6 literes, V12-es erőforrásról is. Ami talán némiképp meglepő, hogy bár Oroszországban kőolajból nincs hiány, a presztízsszempontból is fontos „kirakatautójuk” hibrid hajtású, hiszen egy 62 lóerős villanymotor is kerül bele. A 2700 kg-ot nyomó alapváltozat a súlyát meghazudtoló módon kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, csúcssebessége pedig 250 km/h.

A limuzin polgári változatának árával kapcsolatban annak idején 10 millió rubeles, azaz átszámítva valamivel 40 millió forint alatti indulóösszegről lehetett olvasni, a mostani beszámolókban azonban már 18 millió rubel, azaz nagyjából 70 millió forint szerepel az árcédulán. Jó esély van rá azonban, hogy még ilyen kondíciók mellett is lesz felvevőpiaca odahaza, ráadásul az Aurusnál korábban arról beszéltek, Kína és a Közel-Kelet dúsgazdag vásárlóit is célba vehetik a Senattal, és persze az sincs kizárva, hogy az új orosz luxusautó idővel a világ más részein is felbukkan majd.