A Turai Kastélyban rendezett, exkluzív eseményen tekinthette meg először testközelből a hazai közönség a megújuló BMW 7-es széria „legzöldebb” tagját, az i7-et. A német gyártó által a „világ első teljesen elektromos luxuslimuzinjának” titulált autó is megkapta az új X7-esnél már látott, megosztott (és egyben megosztó) elsőlámpa-megoldást – de ezen kívül is bőven van mit részletezni a várhatóan már jövő tavasszal az utakra kerülő szedán kapcsán.
Az 1977-ben megismert 7-es széria jó ideje az alternatív technológiák egyik úttörőjének számít a BMW háza táján: 2009-ben például az akkor debütáló ötödik generációs modelljük volt az első tömeggyártású, hibrid meghajtású kocsi a márka történetében. A hetedik generáció, amelynek legelső képviselőit a hírek szerint már el is kezdték gyártani a BMW bajorországi üzemében, pedig az i7-tel tesz egy újabb nagy lépést a villanyosítás felé.
A luxuslimuzin mozgatásáért két elektromos motor felel, melyek együttesen 544 lóerős teljesítményt és 745 Nm-es csúcsnyomatékot biztosítanak. A BMW i7 a tesztek alapján 4,7 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, végsebességét pedig kb. 240 km/h-ban korlátozzák. A kocsiban egy 101,7 kWh-s akkucsomag kap helyet, ami a WLTP-szabvány szerint nagyjából 600 kilométer megtételére elegendő újratöltés nélkül.
Ahogy fentebb utaltunk rá, az i7-es elülső fényforrásait vízszintesen „kettévágták”, ami nemcsak fizikai, hanem funkcionális elkülönítést is jelent: a felső sorban a nappali menetfény, a helyzetjelző és az index, az alsóban pedig a tompított- és a távolsági fényszórók kaptak helyet. Ez az elrendezés az eddigi reakciók alapján nem aratott osztatlan sikert a márka rajongóinak körében, ám ezzel szemben annak már alighanem mindenki örül, hogy az i7 kizárólag nyújtott tengelytávolságú változatban érkezik, ami extra kényelmet biztosít az utasoknak.
Ami a teljes, új 7-es szériát illeti, az eddig napvilágot látott verziókon (azaz a tisztán elektromos i7 mellett egy 3.0 literes, hathengeres, valamint egy 4.4 literes V8-as motorral ellátott „hagyományos” variánsokon) kívül jövőre várhatóan plug-in hibrid típusokkal is bővül a paletta, sőt, a teljesen elektromos vonal is kaphat majd némi „erősítést”: a BMW ígérete szerint idővel érkezik az i7 M70 xDrive nevet viselő autójuk, amely már nem kevesebb mint 660 lóerős csúcsteljesítményt kínál.
A minap Magyarországon is megcsodált i7-es első példányait sajtóértesülések alapján jövő tavasszal vehetik át a tulajdonosok, akiknek várhatóan 120 ezer euró, azaz átszámítva csaknem 50 millió forint körüli összeget kell leszurkolniuk a világ első teljesen elektromos luxuslimuzinjáért.