Már villanyosított hajtásláncot is kaphat az új Opel Astra

Már villanyosított hajtásláncot is kaphat az új Opel Astra

Nagy a felbolydulás mostanság a Stellantis háza táján: a Peugeot negyedéve mutatta be az új 308-ast, most pedig az Opel mutatott be olyan gyári (részlet)fotókat, amelyeken az új Astra markáns elemei láthatóak, melyből már előre jelezhető, hogy a jövevény jócskán eltér majd az elődjétől. Az újdonságnak nagyot kell durrannia, ugyanis az alsó-középkategória az a szegmens, ahol mindig is a legádázabb harc folyt a pozíciókért.

Az Opel Mokkával bevezetett, legutóbb a Manta GSE koncepciójárművön kipróbált, erősen geometrikus dizájnvonalat viszi tovább az Astra. Ezzel a formanyelvvel az Opel mintegy ötvözni igyekszik a múltat és a jövőt, a jelenben prezentálva. Elég csak egy pillantást vetni a LED-mátrix fényszórókra, hogy a hasonlóság szemünkbe ötlő legyen, emellett a Vizornak nevezett frontrészt az új kompakt is megkapta. A vadonatúj Astra névtábla a csomagtérajtó közepére került, ami új trendnek mondható, hiszen az autó ebben a tekintetben a Mokkához, a rivális Volkswagen Golfhoz, valamint a Ford Focushoz és a SEAT Leonhoz is hasonlít.

A modern és funkcionális utastér is aduász lehet a csatában. Az ergonomikus első üléseken kívül a műszerfalon trónoló ívelt dupla kijelző (Pure Panel) mindenképp szót érdemel, a Mokkához hasonlóan a központi kijelző kissé a vezető felé dől, alatta pedig néhány hagyományos gomb található a gyors elérés érdekében. A kormánykerék is új, a rajta látható kezelőszervekkel kissé túlzsúfolt, nagyrészt a vezetőtámogató funkciók kapcsolhatók onnan. Minden apróság számít: a volán közepén látható logó a 2020. végén bemutatott embléma frissített változata.

A paraméterekről még keveset tudunk, mert az Opel szűkszavúan nyilatkozott a műszaki specifikációkról, de megerősítette a feltevést, hogy az Astra 30 éves piaci jelenléte során először kap villamosított hajtásláncot. Párhuzamokat kapásból kereshetünk: ha az elektromos átállás a 308-ashoz hasonlóan megy végbe, akkor máris megjelenhet előttünk egy elsőkerék-meghajtású plug-in hibrid modell képe, amelynél a 81 kW teljesítményű villanymotor mellé egy 12,4 kWh-s akkumulátorcsomag társulhat. Az új 308-as legalábbis kétféle kivitelben kapható, az egyikben 150, míg a másikban 180 lóerőt tud a benzinmotor, ami 180, illetve 225 lóerős kombinált teljesítményt eredményez. A francia testvér tisztán elektromos hatótávja jelenleg 60 kilométer, ebben nincs különbség a PHEV-konfigurációk között.

Az alapmotorok vélhetően megmaradnak. A plug-in hibrid Astra várhatóan a hagyományos, 1,2 literes, háromhengeres, turbófeltöltős benzinmotor és az 1,5 literes dízel mellett lesz elérhető, a vásárlók pedig a hatfokozatú kézi és nyolcfokozatú automata váltó közül választhatnak – ahogy azt a Motor1 szaklap forrásaira hivatkozva prognosztizálta. Vannak pletykák egy nagy teljesítményű, immár villanyosított OPC modellről, nagyjából 300 lóerővel és összkerékhajtással kalkulálva, de a hivatalos bejelentésig érdemes a helyén kezelni ezeket az értesüléseket. Addig is tűkön ülve várjuk az újabb hivatalos fotókat és műszaki adatokat.