Megadja a módját a búcsúnak az Aston Martin

Megadja a módját a búcsúnak az Aston Martin

„Amikor egy ikonikus autó aktuális generációja elérkezik a gyártás végére, fontos, hogy egy igazán emlékezetes verzióval búcsúzzunk tőle” – mondta a minap Roberto Fedeli, az Aston Martin műszaki vezérigazgatója. Mi tagadás, az alapítása 110. évfordulóját ünneplő brit gyártó tényleg stílusos „hattyúdalt” talált ki a 2018 óta az utakon lévő DBS-eknek: az 1 híján 500 példányban készülő DBS 770 Ultimate a valaha volt legerősebb szériagyártású autójuk, egyben minden idők legizmosabb olyan Aston Martinja, amelyben kizárólag belsőégésű motor kapott helyett.

A mérnökök meglehetősen jó alapokra építhettek, hiszen az Aston Martin saját fejlesztésű, 5.2 literes, ikerturbós, V12-es motorja már a DBS Superleggerában is 725 lóerőt tudott. A jelek szerint azonban akadt még tartalék a rendszerben, egész pontosan 45 lóerő, ahogy az a most leleplezett 770 Ultimate nevéből is kiderül. Ennél többre házon belül csak a limitált szériás, hibrid Valkyrie képes, amelynél már az alapváltozat is 1000 lóerős. A vadonatúj DBS 900 Nm-es csúcsnyomatékot mondhat magáénak, így a várakozások szerint 3,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig nagyjából 340 km/h.

Az Aston Martin elmondása alapján a teljesítmény mellett a vezetési élmény terén is sokat lépett előre a kocsi, ami egyebek mellett a váltás, a kormányzás, a futómű és karosszéria átfogó továbbfejlesztésének köszönhető. A néhány egyedi elemmel ellátott (pl. új elülső légterelő, mélyebb hátsó diffúzor) autóból a már említett módon 499-et tervez előállítani a vállalat, melyek közül 300 kupéstílusú, 199 pedig nyitott tetejű lesz. Előbbiekért egyenként mintegy 388 ezer dollárt (átszámítva kb. 142 millió forintot), utóbbiakért pedig 416 ezer dollárt (152 millió forintot) kérnek el, ami jelentősnek mondható drágulás a most futó DBS-ek 330 ezer dolláros (120 millió forintos) árához képest.

Ez azonban a jelek szerint nem zavarta a vevőket, a cég közlése szerint ugyanis mostanra minden egyes DBS 770 Ultimate gazdára talált – mindezt úgy, hogy a gyártás csak ezekben a hónapokban kezdődik, a szállítások pedig ideális esetben 2023 harmadik negyedévében indulhatnak el.

Ezzel a speciális változattal köszön el tehát a DBS mostani korosztálya, azt pedig mindenki eldöntheti, hogy sikerült-e teljesíteni az Aston Martin vezetőjének fentebb idézett célkitűzését, azaz kellően emlékezetes-e így a búcsú. Mindenesetre azt leszögezhetjük, hogy miközben a márka „leghíreseb tulajdonosának”, James Bondnak az új megformálóját hivatalosan még nem ismerjük, könnyen lehet, hogy a DBS 770 Ultimate képében már meg is van a következő 007-es mozifilm egyik csúcsjárgánya.