Igaz, a következőkben nem az Öreg Kontinens lesz a fejlesztések helyszíne, a német autógyártó elsősorban Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban tervezi a fejlesztéseket, az eladások növelését.
Azért kezdenek az Európai piacok kívülre egyre nagyobb figyelmet fordítani, mert az elmúlt évben is jól mentek itt az eladások, sőt az európai forgalomcsökkenést a küldő piacokon tapasztalt emelkedés egyenlítette ki.
Kína egyébként is „elbír" néhány új autógyárat, a Volkswagen konszern autóiért pedig rajonganak az ázsiaiak: 2012-ben a VW profitjának felét a kínai piaco zsebelte be, ezért nem csoda, hogy 2018-ra 60 százalékkal szeretné növelni a termelést az országban.
Nemrég hagyta jóvá a VW vezetése egy új üzem létrehozását Kínában, amely beindulását követően nagyjából 300 ezer autót képes majd évente előállítani. A német autógyártó nagy kínai terveit támasztja alá az is, hogy a követező években legkevesebb tíz autógyártó üzemet indítanának el a nagyvilágban, ebből legalább hetet Kínában.
A vállalat 2018-ra a világ legnagyobb autógyártó vállalat kíván lenni, megelőzve ezzel a Toyotát és a General Motorst.