Megjött az új Nissan Juke!

Megjött az új Nissan Juke!

Kilenc év nagy idő, ezt aligha kell bárkinek bizonygatni. Nem kivétel ez alól az autóipar sem, ahol ennyi esztendő alatt földrengésszerű változások képesek végbemenni. Amikor 2010-ben a Nissan előrukkolt a Juke-kal, még szinte úttörőnek számított a szubkompakt crossoverek piacán. A most bejelentett második generáció pedig már egy olyan világba érkezik, ahol kis túlzással Dunát lehet rekeszteni a közvetlen riválisokkal.

A Nissan szempontjából mázli, hogy a vadonatúj modelljüknek nem nulláról kell felépítenie magát ezen a rettenetesen sűrű piacon, hanem jócskán támaszkodhat az előd sikerességére. Az „eredeti” Juke-ból ugyanis csak Európában majdnem egymillió darabot értékesítettek, ezzel a japán gyártó második legnépszerűbb autójának számít a Qashqai után.

Az eladási statisztikák azonban nagyjából 2015 táján esni kezdtek, így várható volt, hogy előbb-utóbb jönnie kell egy „ráncfelvarrásnak.” Ennek hivatalos megerősítésére mostanáig kellett várni: a friss hírek szerint novemberben kezdik gyártani az új Juke-ot, amely már 2020 elején ott lehet a szalonokban.

Mivel a már említett kisebb visszaesés ellenére a Juke története alapvetően pozitív, ezért a mérnökök a „bevált recepten ne változtass” elv jegyében éppen csak annyit finomítottak a kocsin, amennyit feltétlenül szükséges volt.

Ahogy azt mostanság sok típus megújulásánál láthattuk, a generációváltás– minimális – méretnövekedéssel jár. A Juke 8 centiméterrel lett hosszabb, 3 centivel szélesebb és 2 centivel magasabb. Apróságnak tűnik, de a hátsó sorban helyet foglalók azért biztosan örömmel fogadják a lábtér mintegy 6 cm-es növekedését. A csomagtartót pedig sikerült jelentősen kibővíteni: immár 20%-kal több, összesen 422 liternyi hely van benne.

Szintén megfelel a jelenkori trendeknek, hogy az autó a méretnövekedés ellenére vesztett a súlyából: a 23 kilós „fogyásért” az autóiparban is egyre szélesebb körben használt karbonszálas anyag felhasználása gondoskodott. Az új Juke-ban elérhető lesz a ProPilot vezetőtámogató rendszer, amely képes tartani a sávot és a követés távolságot is, ezen kívül gyalogos- és kerékpárfelismerővel is rendelkezik, így időben figyelmeztetheti a sofőrt a veszélyes helyzetekre.

Sok részlettel adós még a Nissan a vadonatúj modelljével kapcsolatban, de azt már tudni lehet, hogy kezdetben egyedül 1.0 literes, 117 lóerős turbómotorral lesz rendelhető. A japán cég értelemszerűen azt várja a friss változattól, hogy állítsa újra növekvő pályára az eladási görbéket. Kereslet biztosan lesz is a piacon ebben a szegmensben: a statisztikák szerint manapság 10-ből 4 eladott új autó a crossoverek családjába tartozik.