Kilenc év nagy idő, ezt aligha kell bárkinek bizonygatni. Nem kivétel ez alól az autóipar sem, ahol ennyi esztendő alatt földrengésszerű változások képesek végbemenni. Amikor 2010-ben a Nissan előrukkolt a Juke-kal, még szinte úttörőnek számított a szubkompakt crossoverek piacán. A most bejelentett második generáció pedig már egy olyan világba érkezik, ahol kis túlzással Dunát lehet rekeszteni a közvetlen riválisokkal.
A Nissan szempontjából mázli, hogy a vadonatúj modelljüknek nem nulláról kell felépítenie magát ezen a rettenetesen sűrű piacon, hanem jócskán támaszkodhat az előd sikerességére. Az „eredeti” Juke-ból ugyanis csak Európában majdnem egymillió darabot értékesítettek, ezzel a japán gyártó második legnépszerűbb autójának számít a Qashqai után.
Az eladási statisztikák azonban nagyjából 2015 táján esni kezdtek, így várható volt, hogy előbb-utóbb jönnie kell egy „ráncfelvarrásnak.” Ennek hivatalos megerősítésére mostanáig kellett várni: a friss hírek szerint novemberben kezdik gyártani az új Juke-ot, amely már 2020 elején ott lehet a szalonokban.
Mivel a már említett kisebb visszaesés ellenére a Juke története alapvetően pozitív, ezért a mérnökök a „bevált recepten ne változtass” elv jegyében éppen csak annyit finomítottak a kocsin, amennyit feltétlenül szükséges volt.
Ahogy azt mostanság sok típus megújulásánál láthattuk, a generációváltás– minimális – méretnövekedéssel jár. A Juke 8 centiméterrel lett hosszabb, 3 centivel szélesebb és 2 centivel magasabb. Apróságnak tűnik, de a hátsó sorban helyet foglalók azért biztosan örömmel fogadják a lábtér mintegy 6 cm-es növekedését. A csomagtartót pedig sikerült jelentősen kibővíteni: immár 20%-kal több, összesen 422 liternyi hely van benne.
Szintén megfelel a jelenkori trendeknek, hogy az autó a méretnövekedés ellenére vesztett a súlyából: a 23 kilós „fogyásért” az autóiparban is egyre szélesebb körben használt karbonszálas anyag felhasználása gondoskodott. Az új Juke-ban elérhető lesz a ProPilot vezetőtámogató rendszer, amely képes tartani a sávot és a követés távolságot is, ezen kívül gyalogos- és kerékpárfelismerővel is rendelkezik, így időben figyelmeztetheti a sofőrt a veszélyes helyzetekre.
Sok részlettel adós még a Nissan a vadonatúj modelljével kapcsolatban, de azt már tudni lehet, hogy kezdetben egyedül 1.0 literes, 117 lóerős turbómotorral lesz rendelhető. A japán cég értelemszerűen azt várja a friss változattól, hogy állítsa újra növekvő pályára az eladási görbéket. Kereslet biztosan lesz is a piacon ebben a szegmensben: a statisztikák szerint manapság 10-ből 4 eladott új autó a crossoverek családjába tartozik.