Megmutatta új csúcsautóját a Merci

Megmutatta új csúcsautóját a Merci

Ami késik, nem múlik: a Mercedes-AMG végre élesben is tesztelhette régóta várt szupersportautóját, a Project ONE-t. A jármű nemcsak abból a szempontból számít hibridnek, hogy kvázi egy Formula–1-es és egy utcai kocsi keveréke, hanem a hajtásról a nagy teljesítményű benzinmotor mellett három elektromos erőforrás is gondoskodik. Most már minden esély megvan arra, hogy a szerencsés – és dúsgazdag – tulajdonosok még idén átvehetik saját példányukat.

A Mercedes immendingeni tesztpályájára a minap kigördültek a Project ONE hiperautó prototípusai. Ezzel egyrészt a fejlesztőcsapat értékes tapasztalatokat gyűjthetett, másrészt a kíváncsi érdeklődők képet kaphattak arról, hogyan is néz ki a szélvészgyors kocsi – persze csak az ilyenkor szokásos álcázófólia alatt. A beszámolók szerint a Project ONE a nap végére teljesítette egyik legfőbb célkitűzését, azaz „kijött belőle” a hőn áhított 1000 lóerős teljesítmény.

Ha azt hinnénk, hogy ez csak amolyan szimbolikus elvárás volt a járműtől, nagyot tévedünk. Korábbi hírek szerint ugyanis éppen azért csúszott az egész projekt, mert az időközben hozott, károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírás-módosítások miatt az eredeti terveknél maradva nem lett volna meg a bűvös határ. Az AMG szakemberei pedig úgy döntöttek, kerül, amibe kerül, átdolgozzák a rendszert, csak az új szabályok mellett is legyen meg az a bizonyos 1000 lóerő.

A műszaki paraméterekre pillantva persze joggal mondhatjuk: erre megérte várni a korábban ígért 2019-es dátumhoz képest még egy évet! Az 1.6 literes, hathengeres turbómotort egy F1-es versenygép erőforrásából alakították ki, és ha minden igaz 870 lóerőt tud és nem kevesebb mint 11 ezres fordulatszámig pörgethető. Ehhez jön a három, egyenként 120 kW-os villanymotor (kettő elöl, egy hátul), amelyekkel elvben 25 kilométert tisztán elektromos üzemmódban is meg tud tenni a Project ONE – no, nem mintha ez motiválná a leendő vevők többségét.

A kocsi árával kapcsolatban eddig 2,27 millió euróról, azaz átszámítva nagyjából 800 millió forintról lehetett hallani. Az eredeti elképzelések szerint a Mercedes-AMG összesen 275 darab gyártását tervezi, azt pedig már korábban bejelentették, hogy ezek nagy része – ahogy az mostanság a hasonló exkluzív járművek esetén lenni szokott – már a fejlesztés fázisában gazdára talált. A német cég közleménye szerint a munka most a tesztpadokon és a szimulátorokon folytatódik, a következő fázisban pedig a híres Nürburgring Nordschleife versenypályán is megtesznek majd néhány kört az autóval.